Panik, skylift i Sthlm?

Comatose

Trådstartare
min katt sitter fast i ett träd och har gjort i tre dygn. Brandkåren åker inte ut på dylika uppdrag och närmsta skylift finns i Uppsala. Vi står i Midsommarkransen. Finns det NÅGON som kan hjälpa oss??

Han har som sagt inte ätit eller druckit på tre dygn och jag har panik.

min katt sitter fast i ett träd och har gjort i tre dygn. Brandkåren åker inte ut på dylika uppdrag och närmsta skylift finns i Uppsala. Vi står i Midsommarkransen. Finns det NÅGON som kan hjälpa oss??

Han sitter ca 8 m upp och grenen är för smal att klättra ut på

Ring till företag som hyr ut sådan utrustning, och kolla vad de tar för hyra+arbete (gissar att någon med utbildning måste köra den).

Det går inte att hålla något under och sedan klättra upp och knuffa ned den med hjälp av typ pinne eller något?

Ring till företag som hyr ut sådan utrustning, och kolla vad de tar för hyra+arbete (gissar att någon med utbildning måste köra den).

Det går inte att hålla något under och sedan klättra upp och knuffa ned den med hjälp av typ pinne eller något?

Har hyrt utan problem utan behörighet. Men det lär inte finnas någon som har öppet nu, de har oftast "byggtider".

Länge sedan? De nya kraven är att du inte ens får åka med i korgen om du inte har behörighet.

Vi har använt arborister till flera lite udda jobb, och de har också berättat att de hämtar ner katter lite nu och då.

Ring Djurambulansen och fråga om råd och hjälp, de har säkert varit med om höghöjds-räddningar innan :) Dom är super hjälpsamma och trevliga!

Ingen med skylift kan hjälpa. Har ringt massor. Nu är en kille på väg hit för att testa att klättra. Kommer om en timme. Har någon tillgång till skylift får ni gärna höra av er asap.

Ingen med skylift kan hjälpa. Har ringt massor. Nu är en kille på väg hit för att testa att klättra. Kommer om en timme. Har någon tillgång till skylift får ni gärna höra av er asap.

Ring djurambulansen. De har tidigare - med hjälp av brandkåren - plockat ner katter från träd i Stockholm.

Tel. 08-588 03 112

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 497
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 368
Senast: Sel
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar