Pampers blöjor strl 3

Sv: Pampers blöjor strl 3

Jag tror bara eyz ville göra andra uppmärksamma på att det är lotion i blöjorna eftersom det sas tidigare tråden att pampers var lotionsfria :)

KL

Finns det nån billig kopia av Pampers? Vi är jättenöjda med dom, de håller tätt jättebra :laugh: Men de är inte gratis direkt... *smålänning*

Ja, hyfsat lika med skillnaden att Huggies strl 3 känns väldigt "pappriga" :crazy: Skrev det högre upp i tråden. Vi hade dom innan men har precis bytt till Pampers.

Vi har testat icas men de blev väldigt blöta och typ förstärkte kisslukten :crazy:

Oj, vilken stl var det? Jag har bara testat ett paket och det var stl 4, märkte noll skillnad mot Libero.

Men priset blir ingen jätteskillnad heller för vi köper våra Libero på Citygross för 89:- paketet (när man handlar för minst 300:-). Ica Maxi har säkert också bra erbjudanden för icablöjorna, men jag handlar aldrig där.

Hej!

Martin använder Pampers Baby dry strl 3. Vikt 4-9 kg. Men igår när jag veckohandlade var de blöjorna slut och jag köpte Pampers Newbaby strl 3 och där är vikten 4-7 kg! På dem står det att de innehåller salva! Men gör de andra Pampers det?? Jag tycker att det känns skillnad!!??

Pampersblöjorna har aldrig läckt kiss, däremot läcker de ofta bajs upp på ryggen :eek: Peppar peppar har det ännu inte hänt i sängen...

KL

Jag fick en jättereaktion på pampers när jag var liten och kunde inte ha dem, så nånting borde det ju vara i dem.

Men så kan det ju vara.

Alla barn passar inte för alla blöjor helt enkelt, viss blir röda och har läckande blöja av pampers och andra av libero.

Jag vet dock att pampers idag har lotion i sina blöjor, men hur det var när du var knodd vet jag inte :)

Lusläst alla sidor på vårt pampers babydry paket (strl 3) och jag hittar ingenting om lotion... Nog måste de vara skyldiga att skriva ut det om de innehåller lotion, blöjorna?

Kan det vara så att det är lotion i Active fit och inte i Babydry?

Det måste stå med, men man kan ju använda "andra ord" och kringå själva betydelsen ..

Det står inga "ingredienser" alls på hela paketet...
Ska nog ta en lässtund vid blöjhyllan nästa gång jag handlar!

Tydligen är det bara active fit (eller om det var någon mer pamperssort) som innehåller denna salva. Det svaret fick jag på FL när frågan kom upp.

Vi har iaf testat huggies nu - smalare än libero, håller tätt och guckafria! :)

Vi använder också Huggies i vanliga fall, men vi fick 2 blöjpaket med Pampers Baby Dry så nu kör vi slut på dom.

Ella har inte reagerat alls på blöjbytet så det är ju toppen :)

Vi älskade Huggies innan, men just strl 3 (4-9 kg?) kändes inte alls lika bra som de mindre :crazy:

OT: Grattis på födelsedagen!

kl och lite ot....
Ingen som provat lite billigare märken och är nöjda med dem?

Med många andra produkter brukar det ju ofta vara så att de lite billigare inte överreklamerade sakerna ibland är bättre än de dyrare produkterna (som då oftast är dyrare pga marknadsföring).

Vet ju att det här med blöjpassning och sånt är väldigt individuellt, men de blöjor det diskuteras mest om (både för och nackdelar) är ju just libero och pampers.
Skulle vara intressant att höra för och nackdelar om de billigare märkena också :laugh:.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 231
Senast: Åsa A
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 655
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka