Pampers blöjor strl 3

Sv: Pampers blöjor strl 3

Haha, det vet jag (jobbar i vården, samma sak gäller för både bebisar och gubbar ;))

Knapp. (tror jag?)

Libero läckte som såll på liten i början medan pampers höll tätt så här hemma har det blivit pampers. Har kört en del huggies och de fungerar oxå bra men oftast blir det pampers på rutin...
Vi har de i mitten, baby dry eller vad de nu heter. :)

KL

Hur ofta byter ni blöja på era små? Sen vi började med Libero byter vi myyycket oftare eftersom de känns ofräscha mycket fortare. Men vi kanske byter ovanligt sällan? (Tänker inte avslöja hur ofta innan ni andra säger nåt :p)

Vi byter inte så ofta längre (mkt oftare när hon var mindre). Kissblöja på morgonen och innan läggdags och ungefär 1-2 st mellan. En bajsblöja under dagen också.

Vi använder pampers baby-dry, hon har aldrig varit röd med dom. Men med Huggies blev hon lite röd, Libero har vi bara testat ngn gång när hon var pluttbebis (dom finns inte i österrike).

Ungefär som här då..

På morgonen vid morgontvätt, sedan blir det ofta en bajsblöja efter det.

Sedan 2-3 till kissblöjor innan natten.

Då är vi nog inte helt onormala iaf :D Vi byter blöja varje gång han äter, alltså var tredje till femte timme. Och oftast en bajsblöja per dag. På nätterna sover han, men i början bytte vi då också.

Här byts det ca varannan- tredje timme. Vi byter när han har kissat eller bajsat. Jag skulle inte vilja ha kissig blöja å då ska inte min son behöva ha det. Vi byter ej på natten. Dvs mellan 21.00-06.00

Byter 4 gånger. Efter natten, innan lunch, efter mellis, innan natten. Böt oftare på honom när han var mindre. Använder libero på natten för det är den enda som är fräsch på morgonen (har den blöjan ca 12-13 timmar) och på dagen använder vi huggies för de är billigare och inte lika täta och varma. Nu har han börjat säga till när han måste på pottan :bump:

Det var ofta! :o

Luddes blöjor är knappt blöta efter bara 2 timmar, och första morgonbytet brukar den nästan vara torr... Ekonomisk son man har :p

Men vi byter också när vi känner att Ella har kissat så det är ju inte så att hon får gå med blöt blöja precis :)

Tillägg:
Räknade lite på det och det blir ju ungefär lika ofta som vi andra byter blöjor ;)

Ella är vaken mellan 9-21 = 12h / 5-6 blöjor

Senast ändrad:

Har köpt Pampers Baby Dry nu :) Men vad tunna de är! Kan de verkligen hålla bebisen torr en hel natt? :confused:

Har alltså inte hunnit prova dom än!

Men vi byter också när vi känner att Ella har kissat så det är ju inte så att hon får gå med blöt blöja precis :)

Givetvis gör vi också det. Men om man inte känner/luktar nåt så väntar vi tills innan matdags. Och *peppar peppar* har Ludwig inte vart det minsta röd en enda gång än :laugh:

Ja om man inte känner/luktar något så är det väl ingen idé att byta, kisset i sig är nog rätt harmlöst.

Värre då om bebis får gå länge med bajsblöja :)

Ibland går det lång tid innan vi byter och ibland hinner vi knappt få på en ny blöja, det är så himla olika ..

Skönt att du skriver så. Får ju samvetskval när andra byter så ofta som varannan timme, känner mig jättehemsk då som inte gör det förutom i undantagsfall :o

Vi byter som du ungefär. Före eller efter varje gång Theo äter = 4-5 ggr/dag + ev. bajsblöja. Blöjorna nu för tiden är ju tillverkade för att de ska klara flera timmar med kiss. Ibland känns de inte ens blöta fast man ser att det är kiss i dom.

Vi använder Pampers Baby Dry, stl 3, både dag och natt och den klarar 12 timmars sömn utan att läcka!

Det ÄR lotion i Pampers strl 3 blöjor! Stod i valet och kvalet mellan Pampers och Huggies men efter hyllningar till Pampers och tveksamheter till Huggies i denna tråd föll valet på Pampers. Letade på förpackningen i butik efter info om lotion eller liknande men hittade inget. När jag sen hemma satt på toa vid den sedvanliga lässtunden ;) läste jag på förpackningen och där står:

Ingredients (salva): Petrolatum, Stearyl Alcohol, Paraffinum Liquidum, Aloe Barbadensis Extract.

Det är ju upp till var och en men jag vill undvika tillsatser i blöjorna så jag kör på paketet ut och sen får vi väl överge Pampers igen då... Kan tillägga att det var Active Fit jag köpte.

Jag hittade inte heller på paketet köpt i Sverige men på det köpt i Österrike står det tydligt att det innehåller lotion. Jag gillar det inte men Pampers är enda alternativet vi har (det andra blöjmärket som är vanligt i Österrike fungerade inte alls).

Off topic men är det fler som märkt att Ica och Libero är identiska? Det bara måste ju tillverkas i samma fabrik eller nåt... Stl 3 finns ingen som helst skillnad på, jag har kollat varenda liten detalj. På stl 4 skiljde det bara att på ett ställe fanns små prickar på ena blöjan. De inte bara ser likadana ut, de känns lika också.

Ja vi kommer fortsätta med pampers för de har dungerat super på vå son från första början.

Snyggve: Ja de håller lugnt 12 timmar;) I morse gjorde John nr 2 innan jag hann byta. Och det höll tätt utan problem!

Ishta: Har aldrig testat Icas, och Libro passar ej vår son så får nog inte se heller. Kanske du kan lägga in bild?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 231
Senast: Åsa A
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 655
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka