Pampers blöjor strl 3

MaRomer

Trådstartare
Har sett att de har 3 olika sorter i strl 3.
Pampers- Dry Baby, New Baby & Active Baby.

Vad är skillnaden på dem? Jag har testat dem alla och tycker att Dry och Active är mest lika i formen.

Annars tycker jag bara att utseendet skiljer dem åt;
28962248.jpg

28962250.jpg

Sv: Pampers blöjor strl 3

New baby ser bred ut och lite tjockare ser ut att passa en nyfödd och kunna stoppa "monster bajs"
Dry ser lite smidigare ut när de börjar röra sig mer och avtiv ser smalare ut mellan benen för att de ska kunna röra sig ännu mer, vet inte vad de är för vikt på stl. 3 men kanske de börjar krypa då?

activ har jag inte sett så den vet jag inget om. Men jag har för mig att New baby ska vara bättre på att suga upp löst bajs och baby-dry har ett annat ytskikt så kisset håller sig inne och inte blir blött i mot huden (bra tex på natten om bebisen sover länge).

Vi använder baby-dry och tycker dom fungerar bra.

Nej det är det inte. Jag ÄLSKAR Pampers de är så mjuka å följsamma;)

Hittade detta: New baby är mjukare för nyfödda.
Baby Dry har dubbla lager och bättre uppsugningsförmåga och ska hålla barnet torrt i upp till 12 timmar för ostörd nattsömn.

Så jag kommer använda Active på dagen och Dry på natten.

John har aldrig haft röd rumpa eller något sådant. Han känns alltid torr även när han bajsat!

Ok vad bra! Tyckte newbornblöjorna (strl 1&2) som man fick i present var lite "oljiga" inuti och Libero funkade bättre då, men de verkar vara klumpigare än pampers så jag är villig att prova nåt nytt nu när Milton "springer maraton" varje dag. :D

Jag vet att Pampers newborn innehåller lotion iaf.

Vi tyckte samma sak om libero (klumpigt) och nu när E började bli mer aktiv så valde vi Huggies och är supernöjda :)..

Vi har Baby Dry, hur bra som helst!!

Bara testat Pampers o Huggies - varav senare märket tycker jag är för "hårda" o pappriga.

Vi använde Huggies i början, men tyckte att blöjorna som var 5-9 kg kändes "pappriga" :p Inte alls lika skön känsla som de mindre.

Nu har vi Libero, men är inte helt nöjd. Tycker de känns väldigt blöta trots att Ludwig bara haft dom på en kort stund, Huggies kändes ju nästan torra efter en hel natt. Pampers kanske är värt att testa?

Vi använde Huggies i början, men tyckte att blöjorna som var 5-9 kg kändes "pappriga" :p Inte alls lika skön känsla som de mindre.

Nu har vi Libero, men är inte helt nöjd. Tycker de känns väldigt blöta trots att Ludwig bara haft dom på en kort stund, Huggies kändes ju nästan torra efter en hel natt. Pampers kanske är värt att testa?

Precis vad jag också tyckte om Huggies, Libero ej testade!

Pampers är skitbra tycker jag.

Ska inhandla ett paket och testa!

En annan sak som retade mig med Libero NewBorn var att de aldrig höll tätt :eek: Varenda natt fick vi byta sängkläder. Och en kompis med nyfödd bebis har samma problem. Vad gjorde vi för fel? :o

En annan sak som retade mig med Libero NewBorn var att de aldrig höll tätt :eek: Varenda natt fick vi byta sängkläder. Och en kompis med nyfödd bebis har samma problem. Vad gjorde vi för fel? :o

Vissa blöjor verkar inte passa vissa bebisar! Våra pampers har ALDRIG läckt, däremot läst andra som upplevt att dom har läckt.

Samma sak för oss med new born blöjorna. Så vi har valt pampers. Men som Lambo skrev, alla e ju olika=)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 231
Senast: Åsa A
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 655
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18