Palm(ingen reklam)

Själv skaffade jag en för några år sedan och den var ju jättebra - då. =) Nu mer så har jag alla de funktioner som jag använde (almenacka, anteckningar mm..) i mobilen.
Fast de nyare modellerna kan man ju iof använda mer som en liten "minidator" och lägga ner wordfiler och annant nyttigt som man vill ha med - och då får det ju en annan dimension...

Men tänk över vad du vill ha för funktioner - kanske räcker det med mobilen (ofta behändigare format att ta med sig överallt)
 
*lånar knapp*

jag visste inte heller vd en Palm var...

...men om man läser om hela tråden, och låtsas att det är en palm alla skriver om, trädet palm alltså...

...då blir tråden verkligt kul! :D
 
Vad är det förresten för modell du blivit erbjuden? Det är väldigt stor skillnad på skärmupplösningen mellan olika modeller. Du bör definitivt försöka hitta en som är högupplöst. Tyvärr är sådana dyrare, men de är betydligt mer användbara!

Jag använder min palm till att läsa e-böcker också. Det går bra på den jag har nu, som har en bra färgskärm med 320 x 320 pixlar. På min PalmVx, som jag hade tidigare, tyckte jag att skärmen var alldeles för dålig för att läsa på någon längre stund. Den hade enfärgad skärm med upplösningen 160 x 160.
 
Nej, det är ju inte så lätt att veta för någon som inte är insatt. :)

En sådan här (eller något liknande) är det vi pratar om:
photo_tungsten-t3.jpg
 
Den är nog helt ok! Jag har aldrig provat en sådan, men tittar man på specifikationerna så verkar den bra. Den har högupplöst färgskärm och de flesta funktioner man behöver. :)
 
Klar man har nytta av en handdator. Men frågan är väll hur stor nytta.

Man kan se på en haddator idag som en elektronisk filofax där du har dina kontakter, möten , noteringar etc.

Är det bara de funktionerna du är ute efter skulle jag rekomendera dig att skaffa en modernare mobiltelefon. 3G telefoner idag innehåller även allt detta med färgskärm. Även en del GSM telefoner.

Även om du nu skaffar en haddator och använder den flitigt i början finns risken att ha en extra pryl med sig att den till slut hamnar på en hylla/låda till slut.

Skaffar du där emot en mobil med dessa funktioner kommer du i varje fall använda telefonen även om du kanske inte kommer att använda de andra funktionerna lika flitigt efter ett tag.

Att tillägga är att även mobiltelefonerna går att synkronisera med Outlook när det gäller möten och kontakter.

//ToyShot
2 cl Whiskey
2 cl Kaluha
 
Den stora skillnaden mellan en telefon och en handdator är skärmstorleken och hur inmatningen av data går till. På de flesta telefoner är man hänvisad till "sms-metoden" att skriva in text, medan man på handdatorer använder en penna för inmatningen. Det senare fungerar mycket smidigare när man vant sig vid det!

Nu börjar det i och för sig komma telefoner som även fungerar som handdatorer, och handdatorer med inbyggd telefon, så det går mer och mer åt att det blir en och samma apparat. Men för mig har de flesta telefoner alldeles för liten display för att jag ska tycka att de är användbara som kalender och anteckningsbok. På en telefon har man ju inte heller alls lika stora möjligheter som på en handdator att installera nya program och göra andra personliga anpassningar.

Men vilket man väljer är ju som sagt en smaksak. Jag vande mig vid att använda min handdator under en tid när telefonen inte var något alternativ. Hade jag börjat idag kanske jag gjort ett annat val. :)
 
Är man ute efter en ny så skulle jag nog inte rekommendera den jag har, en Palm Zire. I och för sig såg jag att den är ruskigt billig nu (under 500-lappen) och de pengarna är den väl värd.
 
:eek: Men vilken modell för det är ju en sån jag ska kolla på :confused: :confused: Den kostar ifs runt 3000,-
 
Den första Zire som kom hette bara Zire, utan någon siffra. Det var en ren budgetmodell med liten svartvit skärm. Zire 71 är någonting helt annat.
 
Jag hoppas förresten att inte du betalar "runt 3000 kr" för den. Efterföljaren Zire 72 (som bland annat är snabbare och har mer minne och bättre kamera) finns att köpa för ca 2600 kr. Z71 är ytterligare några hundralappar billigare (enligt den här sidan hos pricerunner).
 
Nej, jag har fått ett erbjudande på 1000,00 för den med alla tillbehör :confused: Vad säger du om det?
 
Ja, 1000 kr låter ju ganska rimligt. :) Men tänk på att kameran på Z71 inte är speciellt bra, så köp den inte för kamerans skull. Se till att prova ordentligt innan du bestämmer dig, så att du vet vad du får.
 
Jag har en alldeles underbar! Jag som är listoman kan skriva hur många listor som hellst utan att det går åt massa papper :love:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 662
Senast: Enya
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 487
Senast: Rie
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp