Sv: Paddock
Hej jag bor pa Nordirland och haller pa att bygga en ridbana och forsoker hitta basta underlaget for att halla det torrt eftersom det regnar 360 dagar om aret! Vi har gravt undan all jord och byggt upp med stenar och efter en veckas konstant regnande sa ar underlaget vattenfritt och dran slangarna jobbar for fullt med allt vatten som har kommit. Nar vi har satt upp staketet ska vi lagga pa en geotextil matta och sedan kommer vi till det kniviga. Jag har last pa olika sidor och inlagg att ni anvander stenmjöl - hur funkar draneringen med detta underlag under sanden. Nar jag sager att jag vill bygga pa med 10 cm stenmjöl far jag kommentarer att vattnet kommer att stanna ovanpa och inte rinna ivag. Hur funkar det - du som anvander det som ridunderlag - finns det olika typer av stenmjöl ? Jag haller ocksa pa att kolla olika sorters sand - vilken storlek/typ av sand tanker du anvanda? Det ar en djungel och svart att veta vad som ar bast och man vill ju slippa lagga om ridbanan da det kostar en massa pengar.