P-piller, gravid?

californication

Trådstartare
Kära bukefalister.

Jag äter Neovletta 28, men har senaste månaden missat piller hit och dit, så dåligt minne. Usch. :( Tagit dom så fort jag har kommit ihåg, men ibland så har det ändå dröjt 2 dagar. :o

Nu är det såhär. Jag har nyss haft mens, eller något liknande.

Jag brukar ha väldigt riklig mens, en period på ca 4-5 dagar, och mängder med mensvärk. För ungefär en vecka sen var det dags igen. Men! Ingen mensvärk, jättelite mens, och den varade bara ca 3 dagar. Det var knappt mens, det var mer som.. blodfärgat slem. Vanligtvis brukar min mens vara väldigt intensiv, med en del koagulerat blod och sådär. Men inte denna gången. Jag brukar behöva byta supertampong var 4e timme för att inte blöda igenom, nu räckte det att byta trosskydd (!) en gång per dag. Så lite mens hade jag.

Rent spontant sådär.. vad tror ni? Jag skall givetvis göra gravtest, men vad tror ni? :crazy: Tror ni att jag har odlat bebis i magen, eller är det bara en ren slump att mensen inte var "riktig" mens? :confused:

(Jag vet att det är sjukt dåligt att missa piller, men jag försöker verkligen så gott jag kan att minnas, vilket jag brukar. Senaste månaden har bara varit lite för virrig och intensiv, suck.)

Sv: P-piller, gravid?

Har du haft en intensvi stressigt månad, skulle jag vilja påstå att det likagärna kan vara det som orsakar det. Gör som du tänkt, gravtest - enda säkra sättet att veta.

Jag tror inte du är gravid, min senaste mens innan jag blev gravid var också sådär konstig, varade i 1½ dag och de räckte med trosskydd!

Mensen kan ju bli väldigt konsig om man stressar och är orolig t.ex.

Jag skulle föreslå att du byter preventivmedel om du inte vill bli med barn och är dålig på att ta piller, kan inte tänka mig att det är bra för kroppen hatta fram och tillbaka. Dessutom är det ju ett stressmoment i sig. P-stav eller p-spruta kanske?

hehe jag åt neovletta och missade inte ett enda piller, var inte magsjuk och blev gravid!!

allvarligt talat, testa !

Gör ett test, kan hända att det är graviditet. Jag vetfaktiskt flera som blivit gravida trots p-piller, en del har glömt bort att magsjuka, krasslig mage osv kan göra att pillret inte tas upp. Så jag gissar att missade piller kan vara samma risk.

Jag skulle föreslå att du byter preventivmedel om du inte vill bli med barn och är dålig på att ta piller, kan inte tänka mig att det är bra för kroppen hatta fram och tillbaka. Dessutom är det ju ett stressmoment i sig. P-stav eller p-spruta kanske?

Jag har redan provat stav, och det fungerade inte.
Minipiller funkar inte, inte heller kopparspiral. Hormonspiral får jag inte.
Spruta är inget alternativ. P-ring funkar inte heller.

Jag kommer vanligtvis ihåg pillren relativt bra.

Alla: Jag skall göra ett test, skönt att höra att många inte tror att det är det. Vill inte odla bäbis än. :D

Jag har påminnelse på mobilen varje morgon. Bra sätt att komma ihåg :p

Så gjorde jag förut, men min högtalare på mobilen har gått sönder, så jag hör inte när det ringer. :(

freyja: Kan tyvärr inte ha det heller, då jag lider av någon form av kontaktallergi (vet inte vad dock), så läkarna har sagt stopp till det tills mina utslag försvunnit.

Jag funderar på att prova en annan stav igen, jadelle den här gången, men det får vänta lite. Vill fundera lite mer, inte bara byta medel hipp som happ. :laugh:

Senast ändrad:

Hur menar du med funkar inte?? Mår du dåligt, allergisk, blodpropp?

Stav(Implanon) fungerade inte eftersom jag hade konstant mens i 11mån.
Minipiller och p-ring mår jag sjukt dåligt av, blir jätteinstabil.

Men jag funderar lite på jadelle, är ju samma hormoner som i neovletta, så det kan ju faktiskt vara ett alternativ. :laugh: Jag får bolla lite med min gyn och se vad hon tycker. Så fort jag får ny mobil igen så kommer det ju dock vara lättare att komma ihåg, när jag kan sätta alarm igen. :banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 773
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
3 190
Senast: zassoo
·
Gravid - 1år Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl...
Svar
9
· Visningar
1 813
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag var på mödravårdscentralen idag för att skaffa ppiller, men har en del frågor jag inte fick svar på som säkert buke kan svara på :)...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka