Fick du erbjudande om en till supersöt hund?Det hände en braaaa sak idag! Men kan inte berätta vad för det är hemligt ett tag till!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick du erbjudande om en till supersöt hund?Det hände en braaaa sak idag! Men kan inte berätta vad för det är hemligt ett tag till!
Säger inget så har jag inget sagt.Fick du erbjudande om en till supersöt hund?
Fick en blomma av en resenär igår Hon klev på med blomman i famnen, jag skojade lite och frågade om den var till mig.
"Vet du, ja, du får den "
"Nämen, jag skojade bara. Du behöver inte ge mig den"
"Jo, jag vill det. Du är alltid en solstråle, du förtjänar den"
Blev jättejobbigt, jag skojade ju bara
Tyvärr visade det sig att den är giftig för katter, så min hyresvärd fick den istället. 2 av mina skrällen smakar gärna på blommor, den ena käkade upp 2 palettblad för mig. Så vågade inte ta hem den.Visa bifogad fil 80346
Pay it forward Gor nagot for en totalt okand ... betala kaffet for den bakom i kon, eller liknande.
Det här var ingen sån grej, dock.
Fast nagon gjorde nagot som gjorde dig glad ... Det ar sjalva grejen med "pay it forward" ... Om jag betalar kaffet for kunden bakom sa sager jag inte att de ska "pay it forward" ... jag betalar och kor/gar vidare innan de hinner upptacka det oftast.
Hon tyckte uppenbarligen att du var sa glad och trevlig att du fortjanade blomman ... pay it forward och ge nagon du uppskattar en kopp kaffe, blomma, komplimang, eller kanske bara ett leende. Det finns manga satt.
På samma tema blir jag lite glad varje gång epan med en rullstol bakpå åker förbi. Att personen nu har frihet att kunna ta sig överallt utan att behöva be om hjälp.Tidigare i veckan blev jag glad när jag såg en äldre man cykla på sin trehjuling med hopfälld rullator fastsatt på pakethållaren. Det kändes så fint på något sätt.
Shit, det var värst. Förstår att det ändå känns som att det betyder något på ett personligt plan.Jag fick en offentlig ursäkt från vården, skriftligt och med trevlig ton från ett större sjukhus. Fattar att det rent krasst inte betyder så mkt men för mig gör det ändå det. Hänt är hänt men på ngt sätt känner jag mig sedd.
Men va f------n
Fått brev från sjukresor att min ansökan om ersättning inte beviljats. Avslaget motiveras med att jag har tillgång itll kollektivtrafik. Och " Du får acceptera att komma till/från ditt vårdbesök med allmän kollektivtrafik upp till 2 timmar efter ditt planerade vårdbesök"
Jag har intyg på att jag är i riskgrupp och regionen har beslutat att riskgrupper får bilersättning från första kilometern eftersom vi inte bör åka kollektivt. Goddag yxskaft. Samt at jag tycker brevet har en snorkig ton
Morr.
Jag har mailat och bestridit.