Ovanliga raser inom hoppningen

S

__Stilett__

det sägs att vissa raser ej kan hoppa,,,därför undrar jag om ni har sett ngn ras på tävling, i vilka höjder, hur prestrerar dom etc? tänkte mkt på just dom lite tyngre raserna.

Jag har sett en hel del Nordsvenska raser som vart ute och tävlat...jag tävlar även en nordis korsning själv! Den häst jag tävlar klarar hinder upp mot 1m, oftast ganska bra, men ännu har det inte blivit några placeringar. Han har även 1 vinst på 110cm men då med 8fel i grunden (tror det va på någon klubbhoppning) En annan bruksnordis/halvblod är oxå ute och tävlar en hel del, men även där har det inte blivit några placeringar, men den hästen har vart med några ggr i Div III laget...mkt möjligt att han vart med i DIV II oxå.

Stod väl nåt i ridsport om en fjording (ponny) i MSV tror jag, de är ju inte jättegrova, men det är väl rätt ovlanligt med fjordingar på dem höjden. Norsvensk travhäst har jag sett på 1 m, men den var ju å andra sidan inte helelr så jättegrov...

Jag tävlade en fjording förut, vi red tom LB hoppning m placeringar. hoppade LA på träning, och hon har även hoppat en LA bana på träningstävling, med hennes förra ägare..

Men dom flesta fjordingar hoppar ju glatt!

Jeg hoppet en av mine islendinger på 134cm. på 1,30 høyder på trening, men mest 1,20 (trivdes best der) Vi tevlade 1,10 og 1,20 en gang. Du finner ikke mere ærlig hest enn han!! :love: Han blev også uttagen til Jr VM for islandshester i -95- han er heeeelt perfekt. Dog 27 år nu, så det blir mest skutting over tred nå... :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 403
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 263
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar