Ovanlig Rottweiler

image_1.jpg
trader1_small.jpg
hahn20.jpg

1. Black´n tan Staffe
2. Svart/vit fläckig pudel
3. Något som ska vara en albino grand danois eller iafl en vit med blåögon

lilac ser ju ut som en silverfärg. men bc:ar får ju ha vilken färg som helst, även om de är ovanliga. nu vill jag se en black & tan labbe :bump:

Vad händer om de föds i sverige, avlivning?

Med tanke på rottisens popularitet i Sverige tror jag inte att en uppfödare skulle ha några problem att sälja en, till reducerat pris givetvis. Känner ingen uppfödare som skulle avliva en valp enbart pga fel färg eller fel teckning.

Men min staffe var snyggare :p :crazy:
En tanke slog mig.... Finns det hundar med: gröna, röda eller oranga ögon?
Finns Schipperki (stavas?) i andra färger än svart?

Sv: Ovanlig Rottweiler

ren grymhet som baseras på människans ide om perfektion. Vissa missbrukar helt enkelt sin makt.Istället för att kastrera så avlivar vissa uppfödare fullt friska valpar eftersom att de inte vill koppla sin avel med "dåliga ex" alltså valpar med fel förg, hemskt!

Sv: Re: Ovanlig Rottweiler

*kl*
Nån som vet var man kan få tag på en långhårig rottis. Har letat som en tok men ej hittat nån. Hur funkar dom i aveln, eller är dom inte godkända.

Sv: Re: Ovanlig Rottweiler

Det är nog inget att satsa på... De långhåriga rottisar jag har träffat har både haft dåligt höfter (dvs D & E) och taskig mentalitet, en av dessa fick minst 3 kullar hos oseriös uppfödare och de valparna borde man inte ens ta i med tång... Så satsa inte på det!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 010
Senast: Tiger tok
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
972
Senast: ildiko
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 519
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 994
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna