Outlander (Diana Gabaldon)

Men för att återknyta till nästa avsnitt vill jag se mer av det här:
a73e6fdd7d268be27eb22732f36195fe.jpg

@fryckan lyckades till slut övertala mig att se Outlander när den kom till till Netflix, det hela slutade med att jag såg 6 avsnitt på.mindre än ett dygn :D
Nu är jag på avsnitt 8 men började kolla i tisdags, ska återkomma i tråden när jag sett hela. Lär vara nästa vecka med min takt

Alltså, har sett s2e1 nu, men fattar ingenting :confused::confused: har läst boken men det va sådär 2-3 år sen så kommer inte ihåg riktigt allt.

Och hur tusan gör man för att skriva sån spoilertext???:o:o:p

Grey är ju bara en pojkvasker än så länge :p

Haha du ser ju vad jag blandar ihop hela historien! Kanske måste läsa om böckerna igen, passar ju bra såhär till tentatider :sneaky:

Sen att jag tyckte bok 2 var den tråkigaste boken kanske har lite med saken att göra :angel: Tog mig mest igenom episoderna i Frankrike för att jag VERKLIGEN ville veta om hon skulle återse Jamie igen. Sen blev det ett stort antiklimax när jag insåg att det i alla fall inte skulle hända i den boken :arghh:

Tentatider är de bästa för att läsa om böcker, har jag hört :angel:
Jag älskade bok 2, haha! Bortsett från att hon nuppade med kungen, det vara lite väl osannolikt även för min högst sofistikerade smak som accepterar massa andra osannolika saker :D

Alltså, har sett s2e1 nu, men fattar ingenting :confused::confused: har läst boken men det va sådär 2-3 år sen så kommer inte ihåg riktigt allt.

Och hur tusan gör man för att skriva sån spoilertext???:o:o:p
Serien avviker ganska mycket från boken i det första avsnittet, antagligen för att det ska vara lättare att hänga med för de tittare som inte läst böckerna. Egentligen börjar väl andra boken längre fram i tiden med Claire och Brianna efter att Frank har dött?

Förförelsescenen: JAG DÖR :laugh:
Så sjukt rolig!

Haha eller hur! Gillade verkligen gubbens frisyr när han hälsade på kungen :D (Och undra om det var så på den tiden, att alla skulle kolla på kungen när han gick på toa? :crazy:

Det här kanske nämns i böckerna men har missat det/glömt: Hur har Jamie och Claire råd att bo i lyxen som de gör? De var väl inte stenrika i Skottland pga Jamie var efterlyst och de kan knappast ha fått med sig många värdesaker när de flydde från fängelset?

Liknande trådar

Kropp & Själ .. med hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Är det någon här på Buke som drabbas av det ibland? Jag har för mig att jag skrev en...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 796
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 021
Senast: Unafraid
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 562
Äldre Jag vet att ni är väldigt många här inne som skriver. Och jag vet att det funnits en författartråd men nu hittar jag den inte, så den...
2
Svar
27
· Visningar
1 946
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar