Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nu har faktiskt inte alla läst tråden i fråga så hur kan du hugga på någon som ger ett tips utifrån sin (okunniga) horrisont? Hade @mandalaki istället skrivit

så hade säkert någon huggit på det och talat om att personen inte alls blivit förnedrad utan var känslig eller liknande. Det blir löjligt att som du gör nu att attakera någon för ett neutralt ordval som inte tar ställning till den faktiska situationen.
Men jag VET att @mandalaki var aktiv i den tråden efter att @Ninnurur blev så fult påhoppad. Därför kan jag 'med' att uttrycka mig som jag gör. Vilket jag gjort oavsett. För som jag ser det så är det fult att invalidera någons känslor och upplevelser på det sättet.

Men jag VET att @mandalaki var aktiv i den tråden efter att @Ninnurur blev så fult påhoppad. Därför kan jag 'med' att uttrycka mig som jag gör. Vilket jag gjort oavsett. För som jag ser det så är det fult att invalidera någons känslor och upplevelser på det sättet.
Invalidisera? När jag läser @mandalakis inlägg så läser jag inte in något elakt utan jag läser en formulering där man ger personen rätt till sin känsla utan att lägga ngåon värdering i det som skrivits. För mig är inlägget helt neutralt alltså vare sig klappa på ryggen eller sparka på den som redan ligger.
Jag har alltså inte läst tråden i fråga utan bara letat reda på den och ströläst ca 10 inlägg på alla de sidorna då ämnet inte intresserar mig alls. Jag kan därmed inte uttala mig alls om vad som sagts där utan kan bara bemöta de inlägg som gjorts här angående tråden.

Invalidisera? När jag läser @mandalakis inlägg så läser jag inte in något elakt utan jag läser en formulering där man ger personen rätt till sin känsla utan att lägga ngåon värdering i det som skrivits. För mig är inlägget helt neutralt alltså vare sig klappa på ryggen eller sparka på den som redan ligger.
Jag har alltså inte läst tråden i fråga utan bara letat reda på den och ströläst ca 10 inlägg på alla de sidorna då ämnet inte intresserar mig alls. Jag kan därmed inte uttala mig alls om vad som sagts där utan kan bara bemöta de inlägg som gjorts här angående tråden.
Okej.

ANSER förnedrade? @Ninnurur blev kallade en dålig förälder och att hon inte klarade av sitt föräldraskap. Kom inte här och försök få det till att ninnurur är överkänslig.
Två halmgubbar i två meningar.

Om du läser det du citerar av mig så ser du att jag inte kallat @Ninnurur ”överkänslig”.

Om du läser tråden du skriver om så ser du att ingen kallat henne ”dålig förälder”. Vad du däremot ser är att vi var några stycken som bad den som i andra ordalag var elak mot henne att lägga ner - och att Ninnurur var tacksam för det.

Jo, det kan mycket väl vara en rimlig fråga. Men den behöver kanske inte ställas så insunierande?
Insinuerande? Hur ska frågan ställas enligt dig. Med sjuttitolv hjärtan, tjugoelva kramar och allmänt behandlande av personen som en treåring? (ja nu är jag insinuerande). Kan vi få ett förslag på hur frågan i din värld ska ställas neutralt från en vuxen människa till en annan.

Både i den här tråden och i den som heter "slå ihop allmänt och hem och hobby" eller nåt sånt så blir det en lång och upprörd diskussion om evighetstrådar.
I dessa trådar är det flest inlägg från er @niphredil och @mandalaki, om hur dessa trådar förstör.
Nu har inte funderat på att själva bli moderatorer om ni nu tycker att det är så dåligt?

Nej, inte en gång till, det var ett jäkla hästjobb.

Om du tycker att jag hör till de mest upprörda i tråden så ... tja. För övrigt ligger jag bara femma på inläggstoppen i tråden.

Kan vi slippa der? Eller kan man iaf tillfrågas innan man helt plötsligt får en egen tråd som man inte bett om? I mitt fall fick jag fula påhopp som orsakade mig betydligt mer smärta än info/erfarenheter. Allt pga moderatorers egna påhipp. Idioti! :yuck:
Vad tråkigt att du känner dig påhoppad (jag har inte läst den aktuella tråden och har ingen koll på om jag håller med) men fula påhopp är något som förekommer i alla typer av trådar. Botemedlet är att anmäla och hoppas att moderatorn håller med.

Rent generellt så är allt som skriver här synligt för alla och man ska inte skriva något som man inte står för och/eller vill att ska bli mycket spritt. Så fort du skrivit något här så förlorar du kontrollen, det är lite av poängen med ett forum som Buke. Moderatorer slår samman och trådar och delar för att få en så bra upplevelse av forumet som möjligt och alla användare behöver godkänna reglerna innan man får skriva - du har alltså indirekt godkänt delningen. De har ingen möjlighet att fråga alla, om alla modereringar och förklara för alla varför de tagit ett viss beslut. Det många små och stora modereringar moderatorerna gör och det blir helt ohållbart att fråga/informera alla.

De fula påhoppen beror på att enskilda Bukfalister väljer att skriva inläggen som svar i tråden inte på att Moderatorerna brutit ut den. Tråden blir mer exponerad, men det är det enda. Och de kunde hänt oavsett om tråden brutits ut eller inte.

Tråkigt att du känner så att du inte släpps in i gemenskapen. Jag vet flera användre som trillat in utan problem.
Med det säger jag inte att det inte blivit fel för dig. Jag funderar bara på skillanden.
Personligen skiter Jag helt i gillande och gemenskap. Mitt problem med evighetstrådar är att resten av forumet holkas ur när imtressanta diskussioner försvinner i möngder av chattinlägg.

Jag kan däremot till viss del förstå att några kan uppleva att det känns jobbigt att ens inlägg blir en trådstart om man själv inte tycker att det är jobbigt att stå som TS vid tex sökningar på"startade trådar"

Det skulle kanske kunna hanteras genom det första inlägget är ett modetatorinlägg om "ny utbruten tråd" och dels så bör man själv kanske fundera på vad man skriver på Internet.

Fy vad tråkigt @Ninnurur Jag tycker inte heller om att skriva så mycket längre, det blir påhopp med en gång om man skriver något så litet, det märks ju inte minst i den här tråden ;)

Och som TS, frivillig eller ej får man stå till svars i mycket högre grad än bara ett inlägg i sida 3.

Jag vet inte alls vilken tråd du syftar på och jag har ingen lust att kolla på mer påhopp idag.

Jag är rätt säker på att de flesta andra kommer ha glömt incidenten efter ett par dagar, tyvärr lär det väl ta längre tid för dig. Men kom ihåg att det bara är random människor som känner sig tuffa bakom sin anonymitet. Kram:heart

@escodobe Jag har också funderat på det där med trådstarterna. Det är inte idealiskt när inlägg #94 i en tråd blir trådstart så jag har också tänkt att det vore bra om moderator startade den nya tråden. Men det brukar blir tvärnej på allt som innebär mer jobb för moderatorerna och det kan jag förstå. Så jag tänker att man kanske får leva med att framstå som ts även om man inte är det.

@escodobe Jag har också funderat på det där med trådstarterna. Det är inte idealiskt när inlägg #94 i en tråd blir trådstart så jag har också tänkt att det vore bra om moderator startade den nya tråden. Men det brukar blir tvärnej på allt som innebär mer jobb för moderatorerna och det kan jag förstå. Så jag tänker att man kanske får leva med att framstå som ts även om man inte är det.
Jag undrar om det ens är tekniskt möjligt (med nuvarande forumsystem) att moderatorerna får in ett inlägg som startar den utbrutna tråden. Inlägg läggs ju i tidsordning.

Jag undrar om det ens är tekniskt möjligt (med nuvarande forumsystem) att moderatorerna får in ett inlägg som startar den utbrutna tråden. Inlägg läggs ju i tidsordning.
Jag tänkte att mod skrev starten och sedan flyttade dit inlägg. Men du har nog rätt, starten skulle nog trilla ner till rätt datum.

Återstår i så fall att mod skriver typ i rött i startinlägget att hon brutit ut tråden. Men mer jobb blir det ju och samtidigt står det väl utbruten i rubriken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 709
Senast: scrubs
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar