Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror det faktum att många stöttar upp med ett :heart stöd för en ledsen person som svar på inlägget är det som stör. Men jag kan ha fel...
Det handlar inte om att hjärtan stör utan att det är ett trist fenomen när man är arg över en tråd och går in i en annan för ventilera detta. Det är allt. Om man diskuterar med användare A och B i en tråd ska man inte behöva gå in i andra trådar för att bemöta dem, tycker jag.

Och det här är nåt jag alltid reagerar på när jag ser, tror stackars @Invicta (?) och jag haft en dust om det en gång ;). Så det är ingenting personligt mot just evighetstrådarna. Jag tycker bara att fenomenet som sådant är olyckligt. Men vi kan släppa det om ni vill, det är ingenting jätteviktigt.

Däremot är det jävligt osympatiskt när man sitter och raljerar över trådar och användare i evighetstråden; det har gjorts av flera användare och inte en enda käft i tråden sa ifrån då. Tvärtom - det var många likes på de inläggen.

Att det läses ut negativa saker mellan raderna som aldrig ens skrivits och det ifrågasätt. Allt ifrågasätts.

Så olika det kan vara.
Om du syftar på ditt inlägg, som bland annat jag högg på, så var vi ju flera som tolkade inlägget på samma sätt. Det betyder inte att det var så du syftade utan bevisar bara att det är svårt att komunicera med text. Mycket av informationen går ju förlorad, i from av tonfall och kroppsspråk, så det blir ännu viktigare att vara övertydlig.

Alltså vad jag än skriver så läser du ut nåt annat. Jag lägger inte mer tid på att förklara nu.
Om du läser tråden ser du att åtminstone två till användare reagerat som jag gjorde. Du kanske ska se över hur du skriver istället för att lägga det på hur jag läser?

Om du läser tråden ser du att åtminstone två till användare reagerat som jag gjorde. Du kanske ska se över hur du skriver istället för att lägga det på hur jag läser?
Och jag vet flera som läser det som jag menat det även om dom inte skriver det här. Du förvrider ju saker och ifrågasätter saker jag inte ens har skrivit. Jag fattar att detta är nån grej av payback men kör på för jag tänker inte delta utan vandrar hellre vidare till det du kallar gäng och dom som förstår utan att döma mig för nåt jag inte skrivit.

Och jag vet flera som läser det som jag menat det även om dom inte skriver det här. Du förvrider ju saker och ifrågasätter saker jag inte ens har skrivit. Jag fattar att detta är nån grej av payback men kör på för jag tänker inte delta utan vandrar hellre vidare till det du kallar gäng och dom som förstår utan att döma mig för nåt jag inte skrivit.
Fast alltså nu tycker jag att det är du som inte läser vad @niphredil skrivit. Du går ju på själv utan att läsa ordentligt och jag tycker mig läsa av inläggen att döma att det är fler som inte förstår hur du menar. Så uppenbarligen kanske du menar något annat än vad som framkommer i skrift eftersom vi är flera som inte förstår? :)

Och det här är nåt jag alltid reagerar på när jag ser, tror stackars @Invicta (?) och jag haft en dust om det en gång ;). Så det är ingenting personligt mot just evighetstrådarna. Jag tycker bara att fenomenet som sådant är olyckligt. Men vi kan släppa det om ni vill, det är ingenting jätteviktigt.

Det stämmer, men såhär efteråt så kan jag iallafall medge att du hade rätt och det var dumt av mig att skriva som jag gjorde även fast jag gjorde det för att ämnet just i det fallet (mängden vikt- och dietprat på forumet) är ett känsligt område som jag inte orkade ta konflikten om i ursprungstråden. Jag försöker lära mig av mina missar. :angel:

Jag fattar att detta är nån grej av payback men kör på för jag tänker inte delta utan vandrar hellre vidare till det du kallar gäng och dom som förstår utan att döma mig för nåt jag inte skrivit.

Det där var väldigt lågt. Det är ingen här som har skrivit nåt av hämndlust eller vad du nu vill få det till. När du backar ur tråden med en kommentar om att du ska bege dig "tillbaks till gänget" så får det dig bara att framstå som att du känner dig personligt förorättad av att det finns de som inte alls tycker att forumet är så välkomnande. Det är klart att du inte ser det fenomenet när du själv uppenbarligen passar in och mest verkar omge dig med liknande användare, men för det behöver du inte bete dig som att det bedrivs nån slags hatkampanj mot evighetstrådarna eller de som deltar i dem.

Fast jag kan garantera att jag sluppit den förnedring jag utsattes för om mitt inlägg inte bliviten egen tråd mot min vilja.
Jag gillar utbrytar trådar, det ger mig möjlighet att följa o delta i intressanta trådar. Det är väldigt tråkigt att intressanta ämnen döljs i evighetstrådar.
Jag har slutat läsa i dem, min tid är viktigare än så.

Senast ändrad:
ANSER förnedrade? @Ninnurur blev kallade en dålig förälder och att hon inte klarade av sitt föräldraskap. Kom inte här och försök få det till att ninnurur är överkänslig.
Fast nu har faktiskt inte alla läst tråden i fråga så hur kan du hugga på någon som ger ett tips utifrån sin (okunniga) horrisont? Hade @mandalaki istället skrivit
Rapporterade du inläggen som förnedrade dig?
så hade säkert någon huggit på det och talat om att personen inte alls blivit förnedrad utan var känslig eller liknande. Det blir löjligt att som du gör nu att attakera någon för ett neutralt ordval som inte tar ställning till den faktiska situationen.

Både i den här tråden och i den som heter "slå ihop allmänt och hem och hobby" eller nåt sånt så blir det en lång och upprörd diskussion om evighetstrådar.
I dessa trådar är det flest inlägg från er @niphredil och @mandalaki, om hur dessa trådar förstör.
Nu har inte funderat på att själva bli moderatorer om ni nu tycker att det är så dåligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 709
Senast: scrubs
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar