Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nivån på utbrytningen av trådar har faktiskt blivit löjlig, se bara på att det faktiskt startades en tråd angående att få i en häst medicin pga att det diskuterades i VGV... innan den delen blev en ny tråd.
Ja men och? Alltså big deal.

Det är (som @Hyacinth påminde mig om ) som när buke får en ny färg eller nåt. Folk blir som galna och gnäller och tjatar och allt är förstört och buhu. Det blir pinsamt.

Just den biten kommer vi faktiskt vara hårdare på, hästrelaterade ämnen har aldrig varit tillåtna på Allmänt.

Det köper jag men när det faktiskt redan startats en tråd i ämnet pga sagda diskussion ser det mest märkligt och ologiskt ut. Då hade det varit rimligare att de trådarna slogs ihop eftersom tråden på Vård startades pga diskussionen som uppstod i VGV. Dvs TS gjorde som vi blivit uppmanade att göra, bryta ut intressanta saker ur sk "evighetstrådar".

Jag kikade in på Islandshäst nu. Mig veterligt har antalet islandshästar (och ägare) inte rasat i Sverige. Men under hela juni månad skapades bara två nya trådar - allt annat avhandlades i chattråden.

Alltså det är ju inte bra? Jag tycker det är jättetråkigt om ämnen blir färre och färre på forumen för att alla slentrianmässigt skriver i svällande chattrådar i stället. Det finns ju liksom ingen nedre tröskel i reglerna som säger att vissa saker är för små att skapa trådar om.

Jag kikade in på Islandshäst nu. Mig veterligt har antalet islandshästar (och ägare) inte rasat i Sverige. Men under hela juni månad skapades bara två nya trådar - allt annat avhandlades i chattråden.

Alltså det är ju inte bra? Jag tycker det är jättetråkigt om ämnen blir färre och färre på forumen för att alla slentrianmässigt skriver i svällande chattrådar i stället. Det finns ju liksom ingen nedre tröskel i reglerna som säger att vissa saker är för små att skapa trådar om.

Och jag som bara gluttar i hästforumen tycker det är helt meningslöst, jag hittar aldrig spännande trådar längre.

Var tvungen att kika på islandstråden också. Läste sista sidan i "evighetstråden" och där var minst två trådämnen som jag som icke islandsmänniska skulle tyckt vara superintressant. Det med manen till exempel. Har man en sådan fråga så tycker jag man gör en tråd.

Var tvungen att kika på islandstråden också. Läste sista sidan i "evighetstråden" och där var minst två trådämnen som jag som icke islandsmänniska skulle tyckt vara superintressant. Det med manen till exempel. Har man en sådan fråga så tycker jag man gör en tråd.
Ja, risken med chattrådar är kanske att man underskattar sina egna ämnen och stoppar in dem där i stället.

+ @monster1
Jag har provat vid nåt tillfälle och det lirade inte.
Sen har jag i ärlighetens namn inte riktigt tiden att lägga på spirituella och genomtänkta trådstarter när det kanske inte ens är ett ämne jag kan relatera till.
Men visst kan ni lägga till text i ett inlägg? Det görs ju ibland i ulvlekarna, med regler tex.
Tillägg: då skulle det kunna läggas till nån text om att tråden är utbruten och varifrån.

Det är så jag upplever det, och hemsk som jag är tycker jag att sånt kan faktiskt folk skapa en Discord-server eller liknande för, ett diskussionsforum är just det och ska inte behandlas som någons vardagsrum där allt man säger endast är mellan en själv och de närmaste.

Jag tror att en av föräldraårgångarna gjorde det - de lämnade buke och gjorde sig ett eget forum

Jag är inte road av den här utvecklingen och känner sorg över att kanske behöva lämna buke. "Vad gör vi"-tråden har varit en räddning för mig många gånger de senaste åren men nu kan ingenting skrivas utan att någon ska peta hej vilt i det.

Lite samma känsla här. Skulle t.ex. aldrig skapa en egen tråd för att gnälla av mig på arbetsterapeuten jag har, eller om livet i ren allmänhet utan väljer ju göra det framför ett "gäng" människor jag trivs med. Likaså jag skulle göra i verkligheten. Självklart är inläggen fortfarande offentliga och synliga för alla men det blir fortfarande inte samma sak om jag gör en egen tråd och framför allt så förstår jag inte nyttan med en HEL tråd om där jag kanske skriver av mig om just t.ex. arbetsterapeuten.

Kommer inte lämna buke men kommer definitivt inte se det på samma sätt.

Skulle t.ex. aldrig skapa en egen tråd för att gnälla av mig på arbetsterapeuten jag har, eller om livet i ren allmänhet utan väljer ju göra det framför ett "gäng" människor jag trivs med.
Det är ju en falsk bild av verkligheten, den där känslan av trygghet att gömma sig i en tråd med de en känner. Vem som helst kan när som helst läsa och kliva in och ifrågasätta och diskutera.

Det är ju en falsk bild av verkligheten, den där känslan av trygghet att gömma sig i en tråd med de en känner. Vem som helst kan när som helst läsa och kliva in och ifrågasätta och diskutera.
Fast sammanhang är ju ändå en viktig del. När saker lyfts ut ur något krävs ju en förklaring så man förstår sammanhanget. Annars sätter man ju in saker i ett sammanhang själv om jag väljer att göra en egen tråd, men svarar jag på något annat så blir det ju inte så, sammanhanget kommer inte med.

Lite samma känsla här. Skulle t.ex. aldrig skapa en egen tråd för att gnälla av mig på arbetsterapeuten jag har, eller om livet i ren allmänhet utan väljer ju göra det framför ett "gäng" människor jag trivs med. Likaså jag skulle göra i verkligheten. Självklart är inläggen fortfarande offentliga och synliga för alla men det blir fortfarande inte samma sak om jag gör en egen tråd och framför allt så förstår jag inte nyttan med en HEL tråd om där jag kanske skriver av mig om just t.ex. arbetsterapeuten.

Kommer inte lämna buke men kommer definitivt inte se det på samma sätt.
Om du skriver i evighetstråden; -Jag blir så trött på min arbetsterapeut, hon lyssnar inte. Det är ju inget trådämne.

Det är stor skillnad på om du eller någon annan börjar diskutera hur du ska göra för att få din terapeut att lyssna, hur man klagar till annan instans, om någon annan haft samma problem. DÅ är det ett trådämne.

Om du skriver i evighetstråden; -Jag blir så trött på min arbetsterapeut, hon lyssnar inte. Det är ju inget trådämne.

Det är stor skillnad på om du eller någon annan börjar diskutera hur du ska göra för att få din terapeut att lyssna, hur man klagar till annan instans, om någon annan haft samma problem. DÅ är det ett trådämne.

Fast det kanske jag redan får men vill ha ett ställe att ventilera mig. Jag känner att vill jag diskutera det i en egen tråd om hur man ska göra skulle jag valt att göra en egen tråd om det. Det är en skillnad mellan att gnälla av sig och vilja diskutera problemet. Då måste jag antagligen bli mer ingående på problemet vilket jag kanske inte vill och då blir det svårt att hjälpa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 709
Senast: scrubs
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9