Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså läser du ens vad vi skriver? Vi är flera som upprepande säger att vi förstår behovet av att snacka med sitt gäng. Men att ni utarmar forumet på bra ämnen då dom döljs i ert flöde. Att ni sen i er tråd flera gånger diskuterat detta i tråkig ton - så är det ju.
Och vi har tagit upp fler trådar - dom vi kallar evighetstrådar på olika sidor.
Vadå "våran" tråd??? Det står alla fritt att skriva i den,även dig.

Tycjer knappt att vi i VVG tråden för diskussioner utan snarare informerar folk vad vi gör eller borde göra.

Allt är enbart löjligt vinklat just nu och fokus ligger på enbart den tråden.

Vi som brukar skriva där raljerar, pratar skit, är ett gäng och fan och hans moster och vi ska bara svälja allt och le.
Jag har absolut ingenting emot "Vad gör vi"-tråden. Tvärtom, jag tycker att den är riktigt trevlig att vara inne att läsa i som tidsfördriv eftersom jag är vansinnigt nyfiken lagd och älskar att läsa om andras liv! :D Jag försökte bara förklara varför det i större utsträckning kan verka logiskt att bryta ut inlägg från den tråden än från andra trådar som har ett mer tydligt tema.

Fast... Den här tråden verkar ju ändå handla om just VVG tråden och att de som skriver i den borde starta trådar istället. Mattråden ursäktas med att det ändå handlar om mat, när det finns ämnen som kan brytas ut ändå och som folket som skriver där själva säger kunde brytas ut. Men GÖR det då! Trots det bryts inga ämnen ut? Jag hänger inte på hund, men hur ofta bryts ämnen ut där i evighetstrådarna? Hur ofta bryts det ut från barn? Eller restråden? Ska dessa evighetstrådar gå under radarn?
Träningstråden har jag också åsikter om.
Eller är det bara VVG tråden som är så starkt övervakad? Och snälla, säg inte att VI pratar om detta i en tråkig ton sen. Jag har aldrig sagt ett ord förens nu men jag stör mig på att du verkar dra alla över en kam där och jag tycker inte om det. Låter som något jäkla "vi och dem" krig.
Jag har definitivt inte övervakat någon tråd, går in i VVGtråden någon gång i månaden kanske och skriver något. Jag diskuterar det faktum att det i evighetstrådarna döljs trådämnen. JAG ska inte behöva gå in och bryta ut ämnen. Det tycker jag trådanvändarna kan sköta själva.
Men det funkar ju inte om dom inte vill diskutera på ett diskussionsforum.
Vilka har jag dragit över en kam?
Hundforumet är jag på och det händer då och då att ett ämne bryts ut. Där är uppdateringstrådarna mer ämnestrådar av formen; Träningstråden; -Jäklar vad bra jycken skötte sig idag.
Barnforumet är stendött och en katastrof enligt mig.

Konstigt, för ända sedan starten av Bukefalos har folk ventilerat sig om t.ex. om dödfall och separationer i egna trådar, utan att det nödvändigtvis har varit en diskussion.

Jag tycker att du själv beskriver skillnaden. Att vilja ventilera i en egen tråd eller att vilja ventilera i en annan tråd där det är oönskat att det blir en egen tråd även om det gör sig bättre i en egen tråd.

Kanske dom som kallar den för "vår tråd" kan svara på det. Jag har inget emot tråden i sig. Jag vill att ni ska sluta ha den som diskussionstråd för olika ämnen. Vad i det är så svårt att förstå?

Jag har inte sett/följt debatten alls men min reflektion utifrån denna tråd utifrån vad jag läst :

Det känns som ett jäkla liv med reaktioner deluxe av många och mindre anledningar ?

Jag läser över huvud taget inga evighetstrådar eftersom de inte ”handlar om något”.
För mig är Bukefalos ett diskussionsforum. Utifrån det kan jag väl känna att ”evighetstrådarna” är en väldig bonus att de får finnas och leva utifrån forumets profil och syfte .

Utifrån det tycker jag inte det är konstigt att tråden bryts med ämnen som bättre hör hemma på forumet osv .

Jag blir förvånad att så många trots att de vet hur internet fungerar och ffa forumet i sak, att ändå så många uttrycker att de ”diskuterar med sina vänner inom tråden” och blir upprörda när tråden sedan bryts av utifrån det till en ny tråd .

Det är ett diskussionsforum och allt är offentligt .
Samma som dejting och sextrådarna där folk delger väldigt mycket . Alla kan läsa det, och läser . Väldigt många läser och vet vilka som skriver osv, eftersom det som sagt är internet och folk inte är särskilt anonyma där .

Summa summarum så jag blir bara så förvånad över hela ”diskussionen” 😳

Fast... Den här tråden verkar ju ändå handla om just VVG tråden och att de som skriver i den borde starta trådar istället. Mattråden ursäktas med att det ändå handlar om mat, när det finns ämnen som kan brytas ut ändå och som folket som skriver där själva säger kunde brytas ut. Men GÖR det då! Trots det bryts inga ämnen ut? Jag hänger inte på hund, men hur ofta bryts ämnen ut där i evighetstrådarna? Hur ofta bryts det ut från barn? Eller restråden? Ska dessa evighetstrådar gå under radarn?
Träningstråden har jag också åsikter om.
Eller är det bara VVG tråden som är så starkt övervakad? Och snälla, säg inte att VI pratar om detta i en tråkig ton sen. Jag har aldrig sagt ett ord förens nu men jag stör mig på att du verkar dra alla över en kam där och jag tycker inte om det. Låter som något jäkla "vi och dem" krig.

Jag har inga problem med Vad Gör Du-tråden i sig, men tycker det är synd att den sväljer så himla många ämnen. Mat-tråden handlar till allra största del om just mat. Läst-tråden om vad man läst. Chatt-trådar i all evighet stör mig inte förutom när de dödar alla andra trådar genom att Handla Om Allt.

I och med att tråden är en sån långkörare så är det väl inte så konstigt om en del inte känner sig motiverade att skriva i den, utan istället föredrar de mer distinkta diskussionstrådarna med ett tydligt ämne. Jag tyckte t ex att trådformatet var rätt jobbigt att ta sig igenom redan innan den första tråden om vad som skulle göras med evighetstrådarna, och tror knappast att jag är ensam om det.

Kanske hade den som bröt ut ämnet inte hunnit se den nya tråden?

Allmänt: Personligen har jag verkligen ingenting emot de pågående evighetstrådarna, jag har bara inte tid eller ork att hänga med i dem och uppskattar de nya trådarna mycket!
Jag förstår inte vart allt agg kommer ifrån. Från endera sidan.
Om jag inte missminner mig kom utbrytningen minst en timme senare.

Kanske dom som kallar den för "vår tråd" kan svara på det. Jag har inget emot tråden i sig. Jag vill att ni ska sluta ha den som diskussionstråd för olika ämnen. Vad i det är så svårt att förstå?
jag har inte sett någon kalla den "vår" tråd och varför sluta ha den som diskussionstråd,några inlägg upp här så uttrycker sig mod att detta är ett diskussionsforum, så hur ska "ni" ha det nu? Är det en slasktråd för div ämnen , med kortare diskussioner ibland (som sällan eller aldrig räcker till egna trådar utan självdör snabbt då) eller är det det inte?

I och med att tråden är en sån långkörare så är det väl inte så konstigt om en del inte känner sig motiverade att skriva i den, utan istället föredrar de mer distinkta diskussionstrådarna med ett tydligt ämne. Jag tyckte t ex att trådformatet var rätt jobbigt att ta sig igenom redan innan den första tråden om vad som skulle göras med evighetstrådarna, och tror knappast att jag är ensam om det.
jag förstår inte varför vi inte kan ha både och, några vill ha "våran" tråd någon vill ha enskilda trådar , jag tycker man kanske ska titta på var är dom flesta? Och hur många inlägg finns det i den tråden idag? Normalt ökar den med massa sidor varje dag,idag är den mer eller mindre död och inga ökade inlägg i några enskilda trådar.
Grattis till er som dödade "våran" tråd :down:

Jag har inga problem med Vad Gör Du-tråden i sig, men tycker det är synd att den sväljer så himla många ämnen. Mat-tråden handlar till allra största del om just mat. Läst-tråden om vad man läst. Chatt-trådar i all evighet stör mig inte förutom när de dödar alla andra trådar genom att Handla Om Allt.
Det blir ju också konstigt när folk ber om exempel på saker som kunnat bli ämnen, får exempel, blir lite stötta över det och drar till med svepande kritik mot alla andra trådar och dessutom tolkar det till att exempel från tråden innebär att en hatar tråden och vill fimpa den för gott.

Det blir ju också konstigt när folk ber om exempel på saker som kunnat bli ämnen, får exempel, blir lite stötta över det och drar till med svepande kritik mot alla andra trådar och dessutom tolkar det till att exempel från tråden innebär att en hatar tråden och vill fimpa den för gott.
Och dessutom - jag tänker att en utbruten tråd generellt inte måste innebära att alla hatar tråden. Bara för att jag inte kan se att ett ämne är större en ex mattråden så innebär det ju inte att jag inte förstår om det blir en egen tråd ifall nu någon önskar att det blir det. Buke är liksom större än mina inlägg och åsikter tänker jag.

jag förstår inte varför vi inte kan ha både och, några vill ha "våran" tråd någon vill ha enskilda trådar , jag tycker man kanske ska titta på var är dom flesta? Och hur många inlägg finns det i den tråden idag? Normalt ökar den med massa sidor varje dag,idag är den mer eller mindre död och inga ökade inlägg i några enskilda trådar.
Grattis till er som dödade "våran" tråd :down:

Rent krasst så är det här ett diskussionsforum och inte en chatt-sida, så det är tveksamt om småpratstrådar fyller något egentligt syfte, speciellt när det finns instant messengers och liknande för de som vill ha en plats att bara chatta och skriva något kort. Discord har jag redan nämnt som ett bra alternativ, jag tror det skulle gagna flera här att åtminstone kolla upp det istället för att skrika rätt ut så fort det föreslås att Buke kanske bör fortsätta att vara ett diskussionsforum och inte ett digitalt vardagsrum.

Beskyll inte mig för att ha dödat någon chatt-tråd, med tanke på mängden bakutsparkar jag fått utstå för att jag ens knystat något negativt om dem så tror jag inte att den trådtypen riskerar att dö ut snart även om det blir mindre aktivitet i perioder.

Rent krasst så är det här ett diskussionsforum och inte en chatt-sida, så det är tveksamt om småpratstrådar fyller något egentligt syfte, speciellt när det finns instant messengers och liknande för de som vill ha en plats att bara chatta och skriva något kort. Discord har jag redan nämnt som ett bra alternativ, jag tror det skulle gagna flera här att åtminstone kolla upp det istället för att skrika rätt ut så fort det föreslås att Buke kanske bör fortsätta att vara ett diskussionsforum och inte ett digitalt vardagsrum.

Beskyll inte mig för att ha dödat någon chatt-tråd, med tanke på mängden bakutsparkar jag fått utstå för att jag ens knystat något negativt om dem så tror jag inte att den trådtypen riskerar att dö ut snart även om det blir mindre aktivitet i perioder.

Det är dom som är i VVG tråden som skriker. Det är alla andra.

Du menar alla chat-trådar då? Även mat, dejting, shopping mm?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 709
Senast: scrubs
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Höjda elpriser
  • Valet i USA