Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det kanske jag redan får men vill ha ett ställe att ventilera mig. Jag känner att vill jag diskutera det i en egen tråd om hur man ska göra skulle jag valt att göra en egen tråd om det. Det är en skillnad mellan att gnälla av sig och vilja diskutera problemet. Då måste jag antagligen bli mer ingående på problemet vilket jag kanske inte vill och då blir det svårt att hjälpa.

Om det är många andra som reagerar på ditt inlägg, som var avsett att ventilera dig, så finns det ju ett (mer allmänt) intresse att diskutera frågan. Och då är det rimligt med en ny tråd, tycker jag, som ju kan dra till sig intresse och kunskaper.

Fast det kanske jag redan får men vill ha ett ställe att ventilera mig. Jag känner att vill jag diskutera det i en egen tråd om hur man ska göra skulle jag valt att göra en egen tråd om det. Det är en skillnad mellan att gnälla av sig och vilja diskutera problemet. Då måste jag antagligen bli mer ingående på problemet vilket jag kanske inte vill och då blir det svårt att hjälpa.
Även om du börjar prata om något och det därefter utvecklas en diskussion i ämnet så behöver du inte känna någon skyldighet att delta i den diskussionen. Det går alldeles utmärkt att bara släppa det om inte intresset finns för en generell diskussion. Låt det flyga vidare, bara.

Men vad är det för diskussion?
I den ena skriver folk "jag åt pannkakor" och i den andra "jag ska åka till jobbet".
Men @LenaH skrev ju "den handlar faktiskt om mat" som anledning. Det är DET som är grejen. Mattråden är en tråd som handlar om just mat. Det skrivs om mat, och det diskuteras mat. Allt som har med mat att göra hör till tråden.

"Vad gör vi"-tråden har ju en helt annan bredd, och kan skapa diskussioner om allt från fåglar till flygbolag. Därför känns det ju mer logiskt att inlägg till större grad bryts ur den tråden, eftersom det lättare genereras OT-diskussioner om vitt skilda ämnen som kan vara av intresse för andra, i en så pass generell tråd.

Om vi säger såhär: En ny användare som är intresserad av mat kommer in på forumet. Hen lär relativt snabbt hitta fram till "Tittar in i ditt kök" och uppskatta denna, eftersom det är tydligt att den handlar om mat.

Om en ny användare som gillar fåglar kommer in på forumet lär hen ha svårare att hitta trådar hen finner intressanta, eftersom att en diskussion om t.ex. fågelholkar just då göms i "Vad gör vi"-tråden.

Och ja, jag håller med om vad @escodobe skriver ovan om att det absolut finns tillfällen då mat-tråden skulle kunna bli utbruten också. Jag tänkte faktiskt på det senast idag, när det diskuterades rätt friskt angående frukt i mat. Men jag vidhåller fortfarande att mat-tråden, träningstråden och mer specifika evighetstrådar har svårare att bli OT än den väldigt generella "Vad gör vi"-tråden.

Men @LenaH skrev ju "den handlar faktiskt om mat" som anledning. Det är DET som är grejen. Mattråden är en tråd som handlar om just mat. Det skrivs om mat, och det diskuteras mat. Allt som har med mat att göra hör till tråden.

"Vad gör vi"-tråden har ju en helt annan bredd, och kan skapa diskussioner om allt från fåglar till flygbolag. Därför känns det ju mer logiskt att inlägg till större grad bryts ur den tråden, eftersom det lättare genereras OT-diskussioner om vitt skilda ämnen som kan vara av intresse för andra, i en så pass generell tråd.

Om vi säger såhär: En ny användare som är intresserad av mat kommer in på forumet. Hen lär relativt snabbt hitta fram till "Tittar in i ditt kök" och uppskatta denna, eftersom det är tydligt att den handlar om mat.

Om en ny användare som gillar fåglar kommer in på forumet lär hen ha svårare att hitta trådar hen finner intressanta, eftersom att en diskussion om t.ex. fågelholkar just då göms i "Vad gör vi"-tråden.

Och ja, jag håller med om vad @escodobe skriver ovan om att det absolut finns tillfällen då mat-tråden skulle kunna bli utbruten också. Jag tänkte faktiskt på det senast idag, när det diskuterades rätt friskt angående frukt i mat. Men jag vidhåller fortfarande att mat-tråden, träningstråden och mer specifika evighetstrådar har svårare att bli OT än den väldigt generella "Vad gör vi"-tråden.

Tycjer knappt att vi i VVG tråden för diskussioner utan snarare informerar folk vad vi gör eller borde göra.

Allt är enbart löjligt vinklat just nu och fokus ligger på enbart den tråden.

Vi som brukar skriva där raljerar, pratar skit, är ett gäng och fan och hans moster och vi ska bara svälja allt och le.

Tycjer knappt att vi i VVG tråden för diskussioner utan snarare informerar folk vad vi gör eller borde göra.

Allt är enbart löjligt vinklat just nu och fokus ligger på enbart den tråden.

Vi som brukar skriva där raljerar, pratar skit, är ett gäng och fan och hans moster och vi ska bara svälja allt och le.
Alltså läser du ens vad vi skriver? Vi är flera som upprepande säger att vi förstår behovet av att snacka med sitt gäng. Men att ni utarmar forumet på bra ämnen då dom döljs i ert flöde. Att ni sen i er tråd flera gånger diskuterat detta i tråkig ton - så är det ju.
Och vi har tagit upp fler trådar - dom vi kallar evighetstrådar på olika sidor.

Alltså läser du ens vad vi skriver? Vi är flera som upprepande säger att vi förstår behovet av att snacka med sitt gäng. Men att ni utarmar forumet på bra ämnen då dom döljs i ert flöde. Att ni sen i er tråd flera gånger diskuterat detta i tråkig ton - så är det ju.
Nä jag blundar. Klart jag läser vad ni skriver!

Konstigt, för ända sedan starten av Bukefalos har folk ventilerat sig om t.ex. om dödfall och separationer i egna trådar, utan att det nödvändigtvis har varit en diskussion.
Det betyder väl bara att det också var galet. Det är massor av folk som kör för fort varje dag. inte sjutton är det rätt för det.

Fast... Den här tråden verkar ju ändå handla om just VVG tråden och att de som skriver i den borde starta trådar istället. Mattråden ursäktas med att det ändå handlar om mat, när det finns ämnen som kan brytas ut ändå och som folket som skriver där själva säger kunde brytas ut. Men GÖR det då! Trots det bryts inga ämnen ut? Jag hänger inte på hund, men hur ofta bryts ämnen ut där i evighetstrådarna? Hur ofta bryts det ut från barn? Eller restråden? Ska dessa evighetstrådar gå under radarn?
Träningstråden har jag också åsikter om.
Eller är det bara VVG tråden som är så starkt övervakad? Och snälla, säg inte att VI pratar om detta i en tråkig ton sen. Jag har aldrig sagt ett ord förens nu men jag stör mig på att du verkar dra alla över en kam där och jag tycker inte om det. Låter som något jäkla "vi och dem" krig.

Det som var lite droppen här tror jag är att det startades en tråd med ett ämne som kom upp i vgv- tråden men där det ändå blev utbrutet från densamma. Hur ska det tolkas? Det startades en tråd men den räckte alltså inte? Vad ska vi som skriver i den tråden göra för att andra ska bli nöjda?

Det som var lite droppen här tror jag är att det startades en tråd med ett ämne som kom upp i vgv- tråden men där det ändå blev utbrutet från densamma. Hur ska det tolkas? Det startades en tråd men den räckte alltså inte? Vad ska vi som skriver i den tråden göra för att andra ska bli nöjda?

Kanske hade den som bröt ut ämnet inte hunnit se den nya tråden?

Allmänt: Personligen har jag verkligen ingenting emot de pågående evighetstrådarna, jag har bara inte tid eller ork att hänga med i dem och uppskattar de nya trådarna mycket!
Jag förstår inte vart allt agg kommer ifrån. Från endera sidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur ska jag orka med allt som har med sonen att göra, å hans jävla diagnos?! Jag känner mig som en zombie som bara går runt här hemma...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 709
Senast: scrubs
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA