För mig var det självklart att det är monogama förhållanden vi pratar om när vi pratar otrohet. Att samhället borde vara mer okej med öppna förhållanden, polyamori och liknande är jag helt med på. Jag har inga problem alls med att folk ligger med massa människor och har kärleksförhållanden med flera samtidigt
så länge alla är med på det. Jag har till och med haft ett sorts förhållande med en kille som inte ville vara med bara mig och det var okej. Inget jag vill göra om eftersom jag insett att jag trivs bättre i en monogam relation men vi hade trevligt ihop.
Men vill man ligga runt så kan man väl berätta det för partnern? Om man tycker att det är en del av livet att ligga med folk man festar med så tycker jag att man bör hitta en partner som är okej med det. Inse då att ni inte är monogama, och acceptera att andra kan vara det. Försök inte pracka på monogama människor erat synsätt utan... fuck amongst yourselves liksom
Jag tycker inte alls att sex är en "så stor grej", utan det är hela grejen att göra nåt bakom ryggen på sin partner som gör att jag tycker att personen i fråga är vidrig. Kommunikation, ärlighet och öppenhet är viktiga saker för mig och kommer alltid att vara.
Kan inte asexuella vara otrogna enligt er? För majoriteten i tråden verkar otrohet vara att ha sex med någon annan. "Det är ju bara lite sex", "man får väl ligga med vem man vill" osv. För mig kan otrohet vara massa saker man gör med någon annan än sin partner där den gemensamma nämnaren är att man hållit det hemligt.