vindvissla

Trådstartare
När Sam föddes fick jag två såna där tavlor i silver med "mitt första leende, mitt första steg, min baby" mm. Och en bok med "mitt första år". Grejjen är den att jag är väldigt pysslig och gör en scrapbook till honom. Jag vill alltså inte ha såna här förfabrikerade grejjer till honom. Å andra sidan känns det ju dumt att bara slänga dem, helt nya grejjer. Vad ska jag göra? Jag är inte en samlare.... Sätta in dem på annons gratis mot porto eller nåt?
 
Sv: Otacksam?

Oj... jag hade nog slängt dem:o. Om man ska köpa en "mina första år" går man väl liksom inte in på blocket.
 
Sv: Otacksam?

Spara dem och ge dem till nån annan som nyss fått/ska ha barn:devil:
Schyst att ha presenten färdig ju:)
 
Sv: Otacksam?

Det är inte fult att göra så då? Jag pratade precis med min kompis om det och hon sa att jag skulle spara dem tills Sam har insamling typ till loppis i skolan, men jag menar han är 4 månader gammal....

Kan man typ lägga dem nånstans i stan bara? Som om man har glömt dem så snor nån annan dem? Känns så dumt bara att slänga dem när de är alldeles nya.
 
Sv: Otacksam?

Finns där ingen second handaffär att lämna in det till. Här har vi minst 3 hjälporganisationer m affärer i stan som skulle bli glada över sprillans nya grejor.
 
Sv: Otacksam?

Lägg undan silvergrejerna så länge och låt ditt barn bestämma vad han vill göra med dem när han blir stor. Så mycket plats tar väl inte sakerna och du måste inte ha dem framme.

Bolen är ingen mening att spara om du inte tänker fylla i den, så den kan du ju ge vidare.
 
Sv: Otacksam?

Ah det var ju en bra idé - fast i en annan by kanske. Sakerna är ju inte unika på något sätt så de skulle inte kunna spåras till mej :D

Jag menade inte riktigt silver, utan typ silvriga ramar. Så de är inte värda så mycket heller. Jag fick dem av en granne, det var en trevlig gest men man kan ju inte älska dem bara för att. En gång fick jag en skitful väska av dem också, men den slängde jag faktiskt.
 
Sv: Otacksam?

Är det en fin bok? Jag funderar på att köpa en snart till vår yngsta son. Kanske kan jag köpa din?
 
Sv: Otacksam?

nä vad sjutton. Bättre det kommer till användning än att du slänger det.
 
Sv: Otacksam?

Den är på engelska. Du får den gratis om du vill. Tavlorna också.

Nej, tack, inga sådana där gräsliga tavlor...

Vad söt du är, men jag vill nog trots allt ha en på svenska. Ge bort den till någon där tycker jag. tack för erbjudandet, det var väldigt rart.

:love:
 
Sv: Otacksam?

Haha skönt att jag inte är den enda som tycker de är gräsliga. Jag ska ge dem till nån second hand affär.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 586
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 866
Senast: Vallmo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
872
Katthälsa Känner väl mest att jag bara inte orkar mer just nu, har haft sån grym otur på husdjursfronten... :cry: Men i alla fall. Var till...
Svar
10
· Visningar
5 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp