OT-tråden nr 15

Sv: OT-tråden nr 15

Men vad kan vården göra? Seriöst? Alla säger det till mig: Sök vård. Jaha. Vården kommer säga: "stressa inte, äta bra, motionera, ha regelbundna rutiner". Funkar det ändå inte kan man få tabletter. Vill man inte ha tabletter kan man alltså själv fila på rutiner och att stressa av.

Eller har jag fel?

Alltså, inte för att göra nån uppgiven som tänkt söka vård. Kanske kan man genom VC få prata med en terapeut? Jag ser bara, personligen, inte vad vården kan göra. Men har givetvis gärna fel.

Senast ändrad av en moderator:

Det är typ som historia fast man kollar på hur idévärlden utvecklats istället. Typ vi lärde oss skriva, hur påverkade det hur vi tänkte etc. :)

Åh, vad drygt! Men du, om du bestraffar ditt huvud lite genom att dunka det i väggen några gånger, går det inte över då?? ((OBS: skämt!))

Nu ska jag sluta skämta. Lovar. Men skulle inte du ut och gå idag? :)

När min partner sökte vård så var problemet bara att han kommit "ur gängorna" sas, han fick en tiodagarskur insomningstabletter och sedan dess har det funkar felfritt. När jag hade stressproblem har jag dels gått till en terapeut som kunnat hjälpa mig med stressen, plus att jag gått en stresskurs där vi gick igenom en massa olika tekniker och funderade på vad som kan funka på var och en. Även om jag inte använder mig av mindfullness så ofta som jag förmodligen borde så känner jag att ffa stresskursen hjälpt och hjälper mig enormt.

Plus att det är mycket svårare att bryta en vana som lyckats etablera sig, dvs om man sovit dåligt några månader är det betydligt lättare att bryta mönstret än om man gjort det under en längre tid. :)

Bären finns absolut kvar, det måste vara blommorna du tänker på...

Och mindfullness och yoga är inte bara flummigt utan kan hjälpa. Det finns gratis mindfullnessyoga i de flesta stadsdelarna i Göteborg (och säkert hos dig också) om du vill testa.

Fy så drygt! Hoppas det ger med sig typ omgående! Och att du annars blir arg istället, det brukar vara skönare tycker jag. :)

Livet blev så jävla meningslöst plötsligt. Aaaah, dramaqueen. Jag orkar inte. Pyttelitet problem blev jättestort. Jag orkar inteeee

Jag kommer på exakt inget som inte låter klyschigt och glättigt, så jag låter bli tror jag.

Kan du inte dra igång datorn, spela sims och förstöra deras liv lite? Sånt brukar få mig på bra humör. :angel: :D

Haha, men eller hur!? När annars kan man dirigera någon att upptäcka en otrohet, bråka med grannarna, skolka från jobbet etc utan konsekvenser? :D

Sims is the shit!

kl
Idag har jag vaknat, lämnat mini på dagis, sovit till 11.40, satt igång en bröddeg, hämtat mini på dagis.
Natten till idag fick till viss del spenderas på toaletten då jag fick kräkas pga smärtan. Bröddegen är ett desperat försök att slippa gå utanför dörren något mer den här veckan.
Tror nog jag ska sjukskriva mig till labben redan nu, är ingen idé att vara där och ha ont när det går så bra hemma

Låter inte alls trevligt. :( Hoppas verkligen det blir bättre snart. Men tror du inte det blir bättre till på onsdag är det nog bra att säga till att du inte kommer.

Alltså han Torsten eller vad han heter måste tycka mucho bättre om dig än mig för jag har aldrig någonsin blivit erbjuden att gå nåt sånt där :D

Bra att det hjälpte i alla fall :)

Liknande trådar

Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: movi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 107
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka