OT tråden nr 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OT tråden nr 14

Nu blir jag deprimerad och tappar min positivism (JA DET ÄR ETT ORD) när ni pratar jobb. Pga kommer dö olycklig på riktigt om jag inte får bli det jag vill.

Det var det! ;) Jag blev tokkär i honom dessutom. Ojoj den crushen, tog många år att komma över.

grodan: Jag är likadan. Ett nej är inte hela världen men det känns ändå så jävla illa på något sätt.

Fast det är ju bara att jobba. Om vi ska vara lite krassa, om du söker nu och inte kommer in betyder ju inte det att du inte kommer att bli det utan att det kommer att ta lite tid. En utvecklas ju hela tiden och även om Lårdo 21 inte passar enligt de som tar in är det inte något som säger att Lårdo 22 eller Lårdo 23 inte passar. Du utvecklas ju och mognar hela tiden, och det är ju de medvetna om också. Så det är klart att du kommer att bli det, men kanske inte med en gång?

Grannen flyttar permanent om 11 månader, ganska långt också gissar jag (jag har ju snokat på fb) så då vore det bättre att göra tvärtom.

Eller göra som snubben du "lånade" av din kompis. :sneaky:

Fast ja, om du tänker på det lite konkret så är du ju lika ensam om du inte frågar alls? Alltså kan du bara vinna på att fråga, handlingsmässigt sett. Plus att bara för att just den personen säger en så betyder det inte att du är värdelös, utan bara att han inte tyckte att ni passade ihop baserat på vad han hann se av dig. Det kan vara så att han vet saker om sig själv som påverkar valet, han har andra glasögon att se världen med därför tolkade han dig på sätt som du inte menade, du tyckte att vissa saker är så självklara därför visade du inte upp dem etc. Dvs ett nej från en random person säger ingenting alls om den person du är.

Klok som en bok :bow:

Varför är jag inte släkt med dig och delar din awesome hjärna? :eek:

För att dela min awesome hjärna skulle vi ju tvungen vara siamesiska tvillingar med hopsatt huvud, lite omständligt i längden, tror du inte? ;)

Ugh. Sant :(

Jag sitter och äter glass, jag borde träna och bli snyggisch - men jag äter glass. Och nu gråter jag. Fint.

Vad hände med att vara känslomässigt stabil? :cry:

Nej nej. Det fattar jag också (och menar inte så mycket allvar med att komma absolut i höst) och det gör ingenting om det dröjer 2,3 eller 5 år. Men att jag aldrig skulle komma in skrämmer mig (det finns ju faktiskt de som aldrig gör det, hur bra poliser de än skulle bli) tycker jag är asjobbig. För visst kan jag göra nästan vad jag vill med mina betyg - jag är lyckligt lottad på det viset - men allt annat skulle kännas som att "nöja sig med mindre". Jag vill det här så jävla mycket att jag får lite tunnelseende. Jag kan absolut leva mitt liv i det där fina lilla huset vid havet med en katt som sällskap, men jag vill ha ett jobb jag känner för. Bwah.

*massa kramar*

Jag vet att du kommer komma in. Sådetså.

Jag har ätit chips - glass - chips ikväll. ;) Nej men seriöst. Ditt värde sitter inte i hur du ser ut. Men motivationen att du ska bli snygg kanske du kan komma igång med att träna, med tillräckligt med fokus kanske tom nå dina mål, men risken är att du drar på dig en ätstörning. Jobba istället med varför du vill träna, hur du mår av att träna, etc. Jobba med att lägga om livsstilen. Det spelar ingen roll om du käkar glass en kväll. Huvudsaken är att du till större delen äter hyfsat nyttigt, ffa så du får i dig alla näringsämnen. Hur kan du lägga om ditt liv så att du äter mest så? Sedan kommer en snygg kropp på vägen, men som motivatior till träning tror jag inte alls på det.

Nä, jag vet!

Men hela jag skulle må mycket bättre av det. Fysiskt som psykiskt. Och jag är sämst som aldrig fixar det. Det går ju, men jag klarar det inte.

Jag vill bara ha ett eget liv. WÄH.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
541
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 620
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka