Oseriösa hunduppfödare!

Sv: Oseriösa hunduppfödare!

sambaengi skrev:
Jag vill inte kassera allt vad utställning heter men det är så fånigt mycket show, tingeltangel, ryschpysch och konstigheter som inte stämmer med mig alls. Då föredrar jag brukstävlingar.
Anette

Fast jag ser inte utställningar som en tävling direkt utan jag vill ha ett utlåtande på min hund. Jag vill veta, och även uppfödaren, resultatet av avelsarbetet. Sen så är det ju naturligtvis en kul bonus om man förutom en bra domarkritik, får en placering ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 171
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 951
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 869
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
3 105
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset