Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså... Vissa får skylla sig själva känner jag ibland. Hur svååårt ska det vara att googla upp en ras och kolla? "Åh den såg fin ut, vi tar den!" Jag blir så trött :banghead::nailbiting:

Ungefär vad jag sa också. Hade en ganska stor utläggning om ansvar och uppfödning. Min familj vågar knappt köpa hundar längre för då kommer avelshitler fram och ifrågasätter allt! :D
Jag är kanske inte alltid den mest taktfulla :angel:

Ungefär vad jag sa också. Hade en ganska stor utläggning om ansvar och uppfödning. Min familj vågar knappt köpa hundar längre för då kommer avelshitler fram och ifrågasätter allt! :D
Jag är kanske inte alltid den mest taktfulla :angel:
Haha :laugh: Tycker det är bra! Jag är likadan. Man måste ju stå upp för hundarna och sätta ner foten när någon vill ha tex en husky för att de är så vackra och fina... You know :meh:

Stackars, stackars hund, är nog det enda jag känner :(.
Men jag vet också en sån historia. Min syster köpte ett hus på landet för 6 + år sen. Hennes dåvarande granne som ägde en stoor Ovtjarka, hastigt bort och familjen ville att LS skulle hämta hunden ( familjen bodde utomlands). LS kör dit med polis eskort och ska hämta hunden. Inspektören ser att det är en hund modell större och ska ringa efter förstärkning, då kommer unge herr polis och tycker att han har ju vuxit upp med en schäfer så han fixar detta själv. Hanstövlar in på tomten och fram till hunden som ligger på yttertrappan, sträcker sig över den för att ta tag i nacken och hunden exploderar rätt upp i ansiktet på honom. Hunden satte sig i armen och slet nästan av den innan kollegan hunnit skjuta den stackars hunden. och alla ojjar sig över ätt det är så synd om stackars herr pojke polis som blev attackerad av en aggressiv hund. men ingen ser att hunden eg bara gjorde det den var avlad för och exakt som han har blivit tränad till.

Jaa, helt fruktansvärt. Ungefär vad jag sa till pappa. Att hunden egentligen inte gör något fel! Man ska inte ha en ovtjarka i ett villaområde i en vanlig familj.
Sen förstår jag iofs att dom sköt hunden i den situationen. Men det var ju inte heller den hundens fel.

Haha :laugh: Tycker det är bra! Jag är likadan. Man måste ju stå upp för hundarna och sätta ner foten när någon vill ha tex en husky för att de är så vackra och fina... You know :meh:

Hehe, ja, jag kan dock vara lite av en besserwisser/översittare när det kommer till hundar :nailbiting: :angel:
Avel, foder, träningsmetoder, hälsa, etiskt förhållningssätt OCH SÅ VIDARE. Vet dock om det och försöker vara pedagogisk och diplomatisk. Men min familj börjar nog tröttna på allt mitt tjat :laugh: Jag hoppas bara att något fastnar ändå. :p

"Nu är vi 10 veckor gamla, så nu är det bara 2 veckor kvar tills vi får flytta!
Vi är tre hanar och en hona. Vår mamma är en Labrador/Chineese Crested blandning och pappa är en Border Collie(vallar inte!)."

Skön blandning? Hur är en BC som inte vallar, nu kan jag inte allt om rasen men är det inte lite av grejen med BC? Och när man parar en labbe med CC, vad är man ute efter då..? Vad konstigt det måste ha sett ut... :S

Vi är tre hanar och en hona. Vår mamma är en Labrador/Chineese Crested blandning och pappa är en Border Collie(vallar inte!)."

Skön blandning? Hur är en BC som inte vallar, nu kan jag inte allt om rasen men är det inte lite av grejen med BC? Och när man parar en labbe med CC, vad är man ute efter då..? Vad konstigt det måste ha sett ut... :S
Det blir en halvnaken hund som vallar änder simmandes :idea:

Jag undrar vad som gör att dessa valpar måste stanna hemma längre med än andra valpar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama