Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Hejsan! Har en tik på 2,5 år gammal med stamtavla. Nu letar vi efter en partner som skulle tänka sig vara hennes partner under hennes löpning och få fina ungar. Någon som har någon kennel eller vänner som känner någon så är det bara att skriva PM ! Tacksam för svar"

Och rasen??

Dobermann :banghead::banghead::banghead:

"Hejsan! Har en tik på 2,5 år gammal med stamtavla. Nu letar vi efter en partner som skulle tänka sig vara hennes partner under hennes löpning och få fina ungar. Någon som har någon kennel eller vänner som känner någon så är det bara att skriva PM ! Tacksam för svar"

Och rasen??

Ser detta ofta i rasgrupper. Hur svårt kan det vara att googla kennlar, se vad de har för hanar och SJÄLV ta kontakt?

Ser detta ofta i rasgrupper. Hur svårt kan det vara att googla kennlar, se vad de har för hanar och SJÄLV ta kontakt?
Kan det vara så att de flesta kennlar säger tack, men nej tack till denna typen av förfrågningar :p
Och just dobermann som ska ha ganska många (och dyra) hälsokontroller som ska göras, vad jag förstått. Känns som att dom små detaljerna lätt råkar glömmas bort i denna typen av avel

Och rasen??

Ja den ligger i dobermanngrupper med.
Skönt med lagom mkt info..

Engelsk bulldog som omplaceras för att hon blir mobbad av de andra hundarna. Tydligen gjort andningsprov UA. Men jag undra verkligen vad det är för prov för näsborrarna är så knipta att jag inte förstår hur det alls kan komma in någon luft genom dem.

Apropå oansvarigt hundägarskap/uppfödning. Min pappa berättade om en kompis som skaffat en ny hund som blivit ett problem. Hunden har blivit aggressiv och bitit människor som kommit in på gården. Och accepterar endast matte och husse (som är äldre), deras vuxna barn får inte komma in på tomten. Dom ville ha en stor och snäll familjehund.

Jag: ..men.. Vad är det för ras?
Pappa: Jag vet inte. Den ser typ ut som en Leonberger.
Jag anar oråd. Bildgooglar. Visar pappa.
Pappa: Ja en sån!

Japp, en ovtjarka :grin:

Apropå oansvarigt hundägarskap/uppfödning. Min pappa berättade om en kompis som skaffat en ny hund som blivit ett problem. Hunden har blivit aggressiv och bitit människor som kommit in på gården. Och accepterar endast matte och husse (som är äldre), deras vuxna barn får inte komma in på tomten. Dom ville ha en stor och snäll familjehund.

Alltså... Vissa får skylla sig själva känner jag ibland. Hur svååårt ska det vara att googla upp en ras och kolla? "Åh den såg fin ut, vi tar den!" Jag blir så trött :banghead::nailbiting:

Stackars, stackars hund, är nog det enda jag känner :(.
Men jag vet också en sån historia. Min syster köpte ett hus på landet för 6 + år sen. Hennes dåvarande granne som ägde en stoor Ovtjarka, hastigt bort och familjen ville att LS skulle hämta hunden ( familjen bodde utomlands). LS kör dit med polis eskort och ska hämta hunden. Inspektören ser att det är en hund modell större och ska ringa efter förstärkning, då kommer unge herr polis och tycker att han har ju vuxit upp med en schäfer så han fixar detta själv. Hanstövlar in på tomten och fram till hunden som ligger på yttertrappan, sträcker sig över den för att ta tag i nacken och hunden exploderar rätt upp i ansiktet på honom. Hunden satte sig i armen och slet nästan av den innan kollegan hunnit skjuta den stackars hunden. och alla ojjar sig över ätt det är så synd om stackars herr pojke polis som blev attackerad av en aggressiv hund. men ingen ser att hunden eg bara gjorde det den var avlad för och exakt som han har blivit tränad till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV