Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Nu är vi 10 veckor gamla, så nu är det bara 2 veckor kvar tills vi får flytta!
Vi är tre hanar och en hona. Vår mamma är en Labrador/Chineese Crested blandning och pappa är en Border Collie(vallar inte!)."

Skön blandning? Hur är en BC som inte vallar, nu kan jag inte allt om rasen men är det inte lite av grejen med BC? Och när man parar en labbe med CC, vad är man ute efter då..? Vad konstigt det måste ha sett ut... :S

BC som inte vallar verkar vara väldigt populärt som sällskapshundar. De blir ju lydiga automatiskt, och allt "jobbigt" är bortavlat ;)

(obs, ironi)

Nu säljer en aussie-uppfödare en hane som hen använt i avel. Hanen har c-höfter och 5 på skott på MH, bara utställningsmeriter. Pris? 16 000.
Är det den som ligger på blocket? En import, utställd ett fåtal gånger? Mycket kort info i annonsen?
Isf mejlade min kompis på den. Då skulle människan ha 60.000 kr för den. :banghead::banghead: Min kompis svarade: "Antar att det blev en nolla för mycket där?", då fick hon inget svar.. ;)

Är det den som ligger på blocket? En import, utställd ett fåtal gånger? Mycket kort info i annonsen?
Isf mejlade min kompis på den. Då skulle människan ha 60.000 kr för den. :banghead::banghead: Min kompis svarade: "Antar att det blev en nolla för mycket där?", då fick hon inget svar.. ;)

Det är nog den hunden, ja!

Fähunden ansågs vara värd 15 000 + moms 2001
V1326_99.jpg

GK VP men HD B+C.
De som haft honom på prov o gått kurs köpte sig en returnerad unghund från kursledarens uppfödning. Donno fick bli 08 hund, mitt val.

"Hund kännare tror att vi har Australian chepherd, Border Collie, Golden Retriever, Schäfer, och Ciobanesc Karpatin i oss."

De har fött upp dessa blandisar i 13 år och tydligen befinner de sig i Transylvanien.. O_oDe kostar 7000 alternativt 9000 om de ska transporteras till Sverige..

"Hund kännare tror att vi har Australian chepherd, Border Collie, Golden Retriever, Schäfer, och Ciobanesc Karpatin i oss."

De har fött upp dessa blandisar i 13 år och tydligen befinner de sig i Transylvanien.. O_oDe kostar 7000 alternativt 9000 om de ska transporteras till Sverige..
Det får du en topstammad, renrasig schäfer för.... Nån tusenlapp till eller två så kommer även till Sverige. Men det är väl de där sista kronorna som är de dyraste :cautious:

För den som är sugen på popcorn finns det en tråd på hundar-ocensurerat som är synnerligen intressant. Både tikens och hanens ägare är med och härjar. Själv nöjde jag mig med att tyst läsa spektaklet med min popcornskål.

Väldigt tvivelaktig blandrasavel på en mentalt ostabil tik, (har träffat tiken) hanen är 100% vit schäfer med en vit schäfer som pappa står det i annonsen. bara det söker man på hunddata så är hanens pappa tysk schäfer, och har ed2...

( Läste även nån annanstans att hanen till valparna kom ur en kull schäfrar där två var vita och resten traditionellt schäfer tecknade, kan det bli så numer? )

Allehanda hälsoundersökningar sägs ha gjort, men några papper finns det inte.

Misstänks också att tiken fått för många kullar för tätt.

10 000 kostar dessa valpar av mycket hög kvalité (säljarens ord) med en handpenning på 30%

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama