Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men de missade pudeln så det kommer nog att bli en del allergier i familjerna som köper valparna...

Äsch, det betyder bara att det finns utvecklingspotential för nästa generation!
smileys-money-114847.gif

Alltså. Det där med att göra om samma kombination igen, varför? Då tänker jag på raser där det finns flertalet vettiga kavaljerer, men "vi tyckte det blev så bra att vi gör om det" används som argument?
Ok om man verkligen får till en sån där drömkombination där valparna blir superduperbra. Men om valparna från föregående kull inte ens har passerat året och alltså inte ha röntgats, gjort mentaldel eller egentligen någonting..? Nu har jag sett detta så många gånger att jag antagligen inte kan vara tyst nästa gång jag stöter på det:angel:

Vi (eller, mamma snarare) gjorde så. :nailbiting:

Svårt att hitta hanar som inte följt trenden och blivit alldeles för stora. Vi ville hellre hålla oss till rasstandarden. Ena tiken fick bara en valp varje kull, vilket i slutändan blev tre (riktigt fina) valpar. Andra tiken (första tikens dotter) tog vi två kullar på med en annan hane. Han hade otroligt fin päls och vi ville få en tik med den pälsen, i första kullen blev det bara en hane.

Visst hade vi kunnat använda olika hanar vid varje kull, däremot hade vi då bytt ner oss. Det här handlade då om en hundras som enligt standard ska vara max 30cm, men där våra maxade tikar var pygméer jämfört med andra hundar av samma ras. :banghead:

Hela annonsen är riktigt cringe-worthy...

"Otroligt söta valpar CHIHUAHUA mix finns att tinga.
Födda den 7 april och leveransklara i början på Juni den 2/6.
Då 8v gamla.
Pappa - 100% ren superliten chihuahua, choklad tan ca 2.5 kg. Med fin stamtavla i SVENSKA KENNELKLUBBEN.
Mor - chihuahua/ American terrier Brown merle ca 6.5 kg. 28cm hög. "
"Garanterat enda mixen i Sverige på dessa valpar. Mycket populär i USA. "

för USA är ju ett land att se upp till när det kommer till hundar... :confused:

Jag förstår ff inte dessa människor som avlar på vad som...
Såldes en Huskyvalp renrasig enligt annons men inte reggat antar jag för priset var 4500 kr eller billigare.
Stackars lilla valpen kommer nog snart vara på annons igen....
Varför man ens är med i dessa omplaceringsgrupper.
Undrar vad som hände md lillebror...en stor sak som en tjej fick ta över som har cherry eye och är bitsk, tre dagar hade hon hunden....

Man måste inte avla på sina hundar.
Så klart man måste! Hur ska man annars få en likadan som den man har??? Förstår inte...:confused:

:wtf::banghead::down:................såg precis en annons där man sökte "lämplig" hane till liten pappistik och allt var jätteseriöst. Hunden var visserligen inte reggad i SKK men annars så...typ...:meh:

Habanese mix :idea:

För övrigt kollar jag just nu på en påstådd ECS x ESS kull... Båda föräldrarna på bild. Det ser ut som båda är ECS... Möjligen att mamman skulle kunna vara ESS men i ett annat universum...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV