Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hos vetten i förra veckan för att köpa foder. Träffar där på en st Bernards hanne som såg.. Ehh, lite konstig ut. Frågade vad det var för fel på honom. Ingenting säger ägaren dem är bara där för vacc. Frågar då om hunden är blandras och jajjemän deklarerar ägaren stolt, st Bernard, american bully och amstaff. PLANERAD AVEL för dem ville ha en gårdsvakthund med lite extra bett!!!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting::arghh::arghh::arghh::wtf::wtf:
Hon berättar stolt för mig hur duktig hunden är på att försvara sitt revir men att han är huuuurr gooo som helst!, och precis då kommer en till hund in och st bernaden höll på att attackera för att döda..

Herregud, jag bara tittade på min vett för hon kom precis då och hon bara skakade på huvudet. Nog för att jag inte ska kasta sten i glashus, för jag äger själv en blandras ur en kull som aldrig borde blivit född, men va i hele helvete tänkte kärringen med där?? :rage::rage:

Var hos vetten i förra veckan för att köpa foder. Träffar där på en st Bernards hanne som såg.. Ehh, lite konstig ut. Frågade vad det var för fel på honom. Ingenting säger ägaren dem är bara där för vacc. Frågar då om hunden är blandras och jajjemän deklarerar ägaren stolt, st Bernard, american bully och amstaff. PLANERAD AVEL för dem ville ha en gårdsvakthund med lite extra bett!!!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting::arghh::arghh::arghh::wtf::wtf:
Hon berättar stolt för mig hur duktig hunden är på att försvara sitt revir men att han är huuuurr gooo som helst!, och precis då kommer en till hund in och st bernaden höll på att attackera för att döda..

Herregud, jag bara tittade på min vett för hon kom precis då och hon bara skakade på huvudet. Nog för att jag inte ska kasta sten i glashus, för jag äger själv en blandras ur en kull som aldrig borde blivit född, men va i hele helvete tänkte kärringen med där?? :rage::rage:

varför inte köpa en ovtjarka eller liknande direkt?

Alltså. Det där med att göra om samma kombination igen, varför? Då tänker jag på raser där det finns flertalet vettiga kavaljerer, men "vi tyckte det blev så bra att vi gör om det" används som argument?
Ok om man verkligen får till en sån där drömkombination där valparna blir superduperbra. Men om valparna från föregående kull inte ens har passerat året och alltså inte ha röntgats, gjort mentaldel eller egentligen någonting..? Nu har jag sett detta så många gånger att jag antagligen inte kan vara tyst nästa gång jag stöter på det:angel:

Ok om man verkligen får till en sån där drömkombination där valparna blir superduperbra. Men om valparna från föregående kull inte ens har passerat året och alltså inte ha röntgats, gjort mentaldel eller egentligen någonting..?
Det där tycker jag också är så himla konstigt?! Och för mig är det rätt så oseriöst att göra så vilket helt klart får mig välja bort uppfödare när jag kikar på kullar.

(Framförallt som det gärna är lite tveksamma föräldradjur som används, typ c-höfter, noll meriter mer än något CK på utställning osv på kullarna. Helt jäkla galet :down: )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV