Har länkat åt digHär sitter jag och @bumpo med vin och snacks och ingen popcorntråd att "fika"till.
Var är denna tråd???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har länkat åt digHär sitter jag och @bumpo med vin och snacks och ingen popcorntråd att "fika"till.
Var är denna tråd???
Var hos vetten i förra veckan för att köpa foder. Träffar där på en st Bernards hanne som såg.. Ehh, lite konstig ut. Frågade vad det var för fel på honom. Ingenting säger ägaren dem är bara där för vacc. Frågar då om hunden är blandras och jajjemän deklarerar ägaren stolt, st Bernard, american bully och amstaff. PLANERAD AVEL för dem ville ha en gårdsvakthund med lite extra bett!!!!!
Hon berättar stolt för mig hur duktig hunden är på att försvara sitt revir men att han är huuuurr gooo som helst!, och precis då kommer en till hund in och st bernaden höll på att attackera för att döda..
Herregud, jag bara tittade på min vett för hon kom precis då och hon bara skakade på huvudet. Nog för att jag inte ska kasta sten i glashus, för jag äger själv en blandras ur en kull som aldrig borde blivit född, men va i hele helvete tänkte kärringen med där??
varför inte köpa en ovtjarka eller liknande direkt?
Men då får du ju inte hälsoeffekten hos blandraser
glömde det
Man kan ju undra. Tyckte mest synd om hunden. Fattar mig inte på ägaren, för det första på blandningen överlag, men sen varför i helvete sätter man sig direkt innanför dörren i väntrummet när man har en sån hund, varför inte hålla han i bilen till det är dags?varför inte köpa en ovtjarka eller liknande direkt?
Fast dem är ju inte lika kramglada och soffpotatis benägna om man jämför med st bernardenMen de kan ju korsa in ovtjarka
Fast dem är ju inte lika kramglada och soffpotatis benägna om man jämför med st bernarden
Dessutom blir den inte vad man gör den till, men det blir blandraser ju!varför inte köpa en ovtjarka eller liknande direkt?
Dagens i-landsfundering. Ska jag gå med i hundar-ocensurerat eller bara läsa om spännande trådar här?
Dessutom blir den inte vad man gör den till, men det blir blandraser ju!
Jag gick med, detta var nog fasen den bästar tråden på länge.. Tråkigt nog har jätte många kommentarer tagits bort. farmför allt kan jag inte hitta en enda av @vallhund s kommentarerDagens i-landsfundering. Ska jag gå med i hundar-ocensurerat eller bara läsa om spännande trådar här?
Dagens i-landsfundering. Ska jag gå med i hundar-ocensurerat eller bara läsa om spännande trådar här?
"Blandras av amstaff och russin"
Kanske @russinbulle borde förklara sig..?"Blandras av amstaff och russin"
Det där tycker jag också är så himla konstigt?! Och för mig är det rätt så oseriöst att göra så vilket helt klart får mig välja bort uppfödare när jag kikar på kullar.Ok om man verkligen får till en sån där drömkombination där valparna blir superduperbra. Men om valparna från föregående kull inte ens har passerat året och alltså inte ha röntgats, gjort mentaldel eller egentligen någonting..?