Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
"75% bordercollie, 12,5% australien shepherd och 12.5% schäfer.
Pappan är renrasig bordercollie"

Ja jisses...:cautious:

Fortsätter annonsen:
"Valparna kommer att vara:
Chippade
Vaccinerade
vetrinärbesiktade
3 års dolda fel försäkrade"

:up:

"75% bordercollie, 12,5% australien shepherd och 12.5% schäfer.
Pappan är renrasig bordercollie"

Ja jisses...:cautious:

Fortsätter annonsen:
"Valparna kommer att vara:
Chippade
Vaccinerade
vetrinärbesiktade
3 års dolda fel försäkrade"

:up:
Hittade lite till i området:
" Dom är friska, krya och gillar att vara ute. Deras mamma är en renrasig amstaff och pappan är en blandning mellan rottweiler och labradorretriver" ...:banghead:

Nu har jag också varit på Blocket och tittat... Kolla in denna:

Hund valpar malonoise bullterrier
Fadern malonoise med bett modern trogen bullterrier kommer
Blir små shäfrar

Hur kan man få för sig att blanda Malinois och Bullterrier? Och hur skall det bli schäfrar av valparna? :banghead:

En kompis kusin har precis köpt en 12-veckors portugisisk vattenhund.
Helt ovaccinerad.
Den nya ägaren är jätteallergisk och har inte klarat av den hund hon hade tidigare för en kort period.
Ägaren jobbar på dagarna och planerar att lämna valpen ensam i 5 timmar.

Ska vi gissa att den hamnar på blocket snart?

:banghead:

Hej allihop! Vi har tråkiga nyheter, Jolie, 2år(fyllde i januari) söker nytt hem. Hon har utvecklats mycket sedan hon kom till Sverige från Thailand för ca 1,5år sen men hon är fortfarande på spänn inomhus och reagerar på ljud och ljus(vi bor i lägenhet mitt i Stockholm city). Vi tänker att Jolie behöver en enmansfamilj eller en familj utan barn, då vi nu märkt att Jolie inte klarar av den oförutsägbarheten som ofta uppstår i närheten av barn. Vi har en 8åring och även fått en bebis som nu är 7,5mån(då hennes nervositet ökat). Vi tror hon skulle trivas bäst utanför stan. Hon är bra på att vakta hemmet. Hon är annars frisk och glad, älskar att vara ute, promenera, springa och hoppa. Fungerar bra med andra hundar och katter. Hör av er om ni är intresserade eller vet någon annan eller har tips. /Från en familj med gråtande hjärtan men som måste handla realistiskt(ber om inga kommentarer ang. vårt beslut utan enbart om hjälp)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV