Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
"[Namn] är troligtvis Sveriges finaste dobermanvalp. Han är 3 månader gammal och väger just nu 16 kg vilket innebär att han är väldigt stor för sin ålder"

Håller med dig @Tonto Varför skulle väldigt stor för sin ålder vara ett plus?
Och hur kan man påstå att det är Sveriges finaste dobbis utan att ens skriva med stamtavla/regnr??
Jag blir så trött ibland.

Jag sitter förövrigt och funderar på om hunden är öronkuperad utan att vara tejpad eller om den bara har otroligt fula öron. Svårt att se på bilderna..

Riktigt stor blandrasvalp av Molossertyp
  • Säljes av:xxx 26 mars 16:46
9 000:-

Sista valpen i vår valpkull som föddes den 25/1. Mamma är Cane Corso (mastiff), Grand danois och St Bernhard, hon väger drygt 50 kg. Pappa är till största del St Bernhard med en liten del Rottweiler, han väger drygt 80 kg.
Båda föräldrarna är lika snälla som dom är stora. Riktiga soffpotatisar inomhus, men aktiva ute.

Valpen är leveransklar, han blev åtta veckor den 21/3 och är:
Vaccinerad
Chippad
Veterinärbesiktad
Avmaskad
Pussad och kramad

Han gick genom veterinärbesiktningen utan anmärkning.
Eftersom han kommer att bli en riktigt stor hund så vill jag att köparen ska ha god hundvana. Jag säljer inte till någon under 25 år.
Välkommen att ringa om du vill veta mer.

Ska tydligen inte vara första kullen "uppfödaren" har...

Varför får jag mer känsla av att de säljer köttrasdjur än hundar? :cautious: :wtf: :banghead:

Har mailat dobbisen, för något fel är det,antingen är den äldre än 3 mån och import eller så är den olagligt kup,alt insmugglad av någon som inte lärt sig reglerna.
Trist att se att dom är så okunnig, först inte kunna ställa upp den korrekt och sen att dom inte tejpat upp öronen som jag är 100% säker på är kup.
Om dom inte gör det sistnämda snart så faller värdet till 5000 :idea: och kan dom få 29000 för den kamelen så ska jag börja ny karriär som kup dobbis säljare :angel:

Har mailat dobbisen, för något fel är det,antingen är den äldre än 3 mån och import eller så är den olagligt kup,alt insmugglad av någon som inte lärt sig reglerna.
Trist att se att dom är så okunnig, först inte kunna ställa upp den korrekt och sen att dom inte tejpat upp öronen som jag är 100% säker på är kup.
Om dom inte gör det sistnämda snart så faller värdet till 5000 :idea: och kan dom få 29000 för den kamelen så ska jag börja ny karriär som kup dobbis säljare :angel:
Hah tur vi har dig! ;) Visst ser det ut som båda bilderna är på en hane med? Fast det står att det är mamman o pappan..

Googlade hunden nu när @TheaH skrev ut namnet på den, och såg en hel del bilder där ryggen ser liksom krum ut, och sluttar en hel del. Är det så man ställer doberman?

(hej jag kan ingenting om dobbisar annat än att jag tycker de är vackra att se på)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama