Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Googlade hunden nu när @TheaH skrev ut namnet på den, och såg en hel del bilder där ryggen ser liksom krum ut, och sluttar en hel del. Är det så man ställer doberman?

(hej jag kan ingenting om dobbisar annat än att jag tycker de är vackra att se på)
Av bilderna att dömma står den som man brukar ställa dobermann ja.
Nej jag tycker inte den är snygg men de där grova sakerna går bra i ringen har jag sett.

• Gilla
Reactions: Nux
Har mailat dobbisen, för något fel är det,antingen är den äldre än 3 mån och import eller så är den olagligt kup,alt insmugglad av någon som inte lärt sig reglerna.
Trist att se att dom är så okunnig, först inte kunna ställa upp den korrekt och sen att dom inte tejpat upp öronen som jag är 100% säker på är kup.
Om dom inte gör det sistnämda snart så faller värdet till 5000 :idea: och kan dom få 29000 för den kamelen så ska jag börja ny karriär som kup dobbis säljare :angel:

Inte för att jag har funderat över saken egentligen, men jag har trott att kuperade öron står automatiskt. Tejpar man dr alltså?

Tillägg: googlade, jösses vilka ställningar!

Senast ändrad:
Inte för att jag har funderat över saken egentligen, men jag har trott att kuperade öron står automatiskt. Tejpar man dr alltså?

Tillägg: googlade, jösses vilka ställningar!

Jupp, de maste tejpas for att "tranas" (inte mitt pahitt pa ord!) till att sta. De flesta tejpas i 7 - 8 manader men over aret ar inte helt ovanligt. Har tom sett kommentarer fran folk som tejpat i 1 1/2 ar. Det ar inte operationen i sig som ar grym...

Sveriges snyggaste valp - och så är den kuperad och för stor? Ja ställa ut här går ju bort direkt. Mycket märkligt att marknadsföra den så.

Jag har inte varit in på blocket på hur länge som helst- men vilka jäkla priser folk tar- FÖR OMPLACERINGAR O_o
Såklart ens djur är värdefulla för en själv, men en vuxen blandrashund som gått runt kvarteret, hur kan folk verkligen betala över tio papp för det :o
Det gjorde jag klart för första ägaren till Agnes, bc-korsningen, att jag inte betalar en spänn för en omplacering. Dock, dom var så desperata att hon skrevs över direkt, bara jag tog henne med mig samma dag...:crazy:

Mina pojkar vill bli pappa en sista gång

Har två hanar som vill para sig en sista gång innan dom går i pension och tas ur avel. Jag vill gärna att dom ska få para sig helst med en tik som ingår i deras blandning. HD/AD fria båda två. Ger sunda och friska valpar. Bilderna är avkommor efter dessa fina hanar.

Först har vi Zorro som är en blandning mellan 75% Golden och 25% Labrador. Fyller 6 år i sommar och har fått många fina valpar därav Texas som är bilden under honom. Zorro är en "gosse gubbe", älskar att vara ute i snön och plöja. Zorro väger 34 kg och 67 cm hög.

Andra hanen är Baghera som är en blandning mellan 53,125%Golden, 37,5% Collie och 9,375% Schäfer. Nyss fyllt 6 år och har fått många fina valpar därav Baloo som är under honom. Baghera är väldigt mjuk, lugn, tror att han är en chihuahua (gillar att sitta i knät) och väldigt gosig. Baghera väger 40 kg och ca 70 cm hög.

Jag vill ha en valp som betalning då jag vill ha en avkomma efter dom. Jag har fött upp både Zorro och Baghera själv jag har deras mamma här hemma hos mig även Bagheras farmor.

Hmmmm..... Klart de vill bli pappor :meh:

Och dobbis annonsören svarar inte på mail,kanske någon jag känner eller som vet vem jag är,då jag dumt nog mailade från min egen mail.

Inte jag heller...morsan födde upp dobermann på 70-talet och den som påstår att valparna inte känner smärta vid kupering vet inte vad dom pratar om!
Har hört samma sak av uppf som födde upp medans man fortfarande svanskuperade här.

Jag är inte förtjust i kuperat och är mycket glad att rasstandarden nu blir ändrad. Ska dock säga att jag tycker de är fantastiskt vackra som kuperad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Julklappar 2024!

Hund, Katt, Andra Djur