Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej nu ska vår lilla hund bort på grund av att min son har blivit alergisk
Hunden är trevligt gillar att springa och leka med barn.
avmaskad.
Vaccinerad.
Veterinär besiktigad.
För mer info ring
måste bort i kväll mvh

Herregud, den kommer ju hamna hos vem fasen som hellst.:(

Åh såg den också innan. Stackars lilla krake. :(

Va f*n - jag trodde Blocket hade förbud för annonser om Pitbull. Överskrift Pitbull och sen några bilder, varav en på parningen med tiken i munkorg :(
Fast munkorg ser jag inte att det nödvändigtvis måste vara illa. Jag har varit med om att tik har fått panik under hänget och huggit hanen rejält i ansiktet. Då är det lite sent att göra något när de sitter fast. Korg kan vara en bra säkerhetssak. Det behöver inte alltid betyda att tiken är ovillig till parning eller att den är på hela parningen.
Finns tom hanhundsägare som vägrar släppa på sin hane på tikar utan munkorg. Nog mer vanligt hos de som är rädda om utställningslooken.....

Fast munkorg ser jag inte att det nödvändigtvis måste vara illa. Jag har varit med om att tik har fått panik under hänget och huggit hanen rejält i ansiktet. Då är det lite sent att göra något när de sitter fast. Korg kan vara en bra säkerhetssak. Det behöver inte alltid betyda att tiken är ovillig till parning eller att den är på hela parningen.
Finns tom hanhundsägare som vägrar släppa på sin hane på tikar utan munkorg. Nog mer vanligt hos de som är rädda om utställningslooken.....
Fast man lägger inte med en sådan bild i en annons - ser jäkligt illa ut :(

"Pappa Arthur är en svart-vit Shetland Sheepdog X Frida är en trefärgad tik på 4½ år, hon är min egen uppfödning. (Hennes pappa är en Powder puff och hennes mamma är en blandning Border Collie/Pudel/Cairn terrier)." Perfekta familjehunden för 10 lax!
Är inte det den blandningen som Pia Snelman har? (mammans pappa)

Varför?? Varför??
Varför plågar jag mig med att gå in på omplaceringsidor..
Är det inte hundannonserna jag mår dåligt över så är det sökesannonserna

Kraven är typ i stil med liten hund, snäll.
Ja men om jag nu tvunget måste omplacera min hund vill jag veta vad ska du göra med hunden? Och hur lång är en långpromenad för dig. Typ så...
Och alla hundar runt året som man helt plötsligt inte kan ha kvar.... Jösses

Undrar vad den mest galna kombinationer av två renrasiga hundar kan vara?

Det kanske är för hemskt att ens tänka sig. Men en chihuahua+grand danois? Hur skulle de valparna bli? Eller en mops+puli? :S

Folk verkar vara helt tokiga...

Jag är nog mer förundrad över hur en BC/husky kan bli en lugn BC. Det låter ju som att de genom den parningen förväntar renrasiga BCs. Och jag förstår inte hur en (vad det låter som) smått hysterisk husky kan ge extra lugna valpar ihop en arbetsnarkoman

De kanske tänker ungefär som att folk med överaktiva-diagnoser kan lugnas ner av uppåttjack? Att det magiskt ska få motsatta effekten? :P

Fick förslaget av en granne idag om ifall vi skulle låta våra två hundar göra valpar ihop.

Långhårig dvärgtax + jack russel terrier/kinesisk nakenhund/schipperke! Perfekt ju! Lär ju bli söta som socker....
Såklart ni ska.
Hundarna vill ju bli föräldrar förstår du väl!
Små kortbenta terriers med tofs på huvud och svans (ringlad) och som jagar råttor - perfekt, det förstår ju alla!

:p

Såklart ni ska.
Hundarna vill ju bli föräldrar förstår du väl!
Små kortbenta terriers med tofs på huvud och svans (ringlad) och som jagar råttor - perfekt, det förstår ju alla!

:p

Ja precis, båda är ju hundar som går med nosen i backen helst hela tiden ;) . Och tar vi andra löpet så borde hon ju vara närmare året gammal min valp ;) så det räcker väl? ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur