Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Appropå hemsidor så blir jag lite galen när jag någon har sitt privata fb-konto som "hemsidelänk" när de gör reklam för valpkull...och innehållet är inte ens offentligt. Wtf då kan man ju inte snoka om man är nyfiken heller..och alla de som inte har fb? :banghead:
Ännu en av anledningarna till att vi har separata fb-konton. Var sitt privata och ett gemensamt för kennel.
Jag vill ju inte att kreti och pleti ska se mina privata bilder och eller vad mina vänner skriver. Har råkar ut för att jag har fått vänförfrågningar till mitt privata konton från nyfikna folk som jag inte har en susning om vilka de är och det känns lite utsatt.

Ännu en av anledningarna till att vi har separata fb-konton. Var sitt privata och ett gemensamt för kennel.
Jag vill ju inte att kreti och pleti ska se mina privata bilder och eller vad mina vänner skriver. Har råkar ut för att jag har fått vänförfrågningar till mitt privata konton från nyfikna folk som jag inte har en susning om vilka de är och det känns lite utsatt.
Oops :o Det var jag som la till dig tidigare idag :angel:

Idag såg även jag en annons för planerad kull där föräldrarna var av brukshundsras men där det inte verkade vara så mycket kul... Föräldrarna hade visserligen en mängd titlar var, men samtliga var från utställningar, sedan hade någon av dem även godkänd exteriörbeskrivning och de båda hade gått mh. Någon av dem hade gjort något så avancerat som att få ett förstapris i lydnadsklass 1 och den andra hade klarat av lättaste nivån på.. om det var viltspår kanske? (Jag är så dålig på vad alla klasser heter i spår och olika bruksgrenar)

Verkade bevisligen vara väldigt bra brukshundar det där :angel:

Sett en länk via fb, länken går till en uppfödare av sk labradoodle. Pris 25000 kr :nailbiting::arghh:

När kan folk förstå att det är blandraser??

Edit: ok, det står om man trycker vidare sen att jo, det är blandras.
Och så står det att "Däremot får man inte avla på de hundar som inte uttryckligen säljs som avelshundar."
Eh, det är väl upp till ägaren att bestämma. Man kan väl inte sälja med nåt sånt krav.

Nyaste rasen! "Mini yorkshierre terier"! Köp din mini yorkshierre terier på blocket eller direkt från mig för enbart 10000 kr! Ja, ni läste rätt! En mini yorkshierre terier för bara 10000 kr! Helt fantastiskt!
(Observera att det inte finns någon stamtavla för SKK är taskiga och tycker att mina hundar inte är lika mycket värda som deras fina renrasiga hundar men jag ställer ju inte ut så egentligen bryr jag mig inte)

Nyaste rasen! "Mini yorkshierre terier"! Köp din mini yorkshierre terier på blocket eller direkt från mig för enbart 10000 kr! Ja, ni läste rätt! En mini yorkshierre terier för bara 10000 kr! Helt fantastiskt!
(Observera att det inte finns någon stamtavla för SKK är taskiga och tycker att mina hundar inte är lika mycket värda som deras fina renrasiga hundar men jag ställer ju inte ut så egentligen bryr jag mig inte)
Mini yorkar är jätte vanliga utomlands och har varit länge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama