Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Orkar inte kolla på blocket längre. Det är deprimerade. Men på vissa Facebookgrupper kommer det då och då en modell blandras bruksraser som vill ut på landet så den kan springa fritt :-D
Och göra vad ?
Mina hundar får inte någon slags aktivering när de "springer fritt. ."

Orkar inte kolla på blocket längre. Det är deprimerade. Men på vissa Facebookgrupper kommer det då och då en modell blandras bruksraser som vill ut på landet så den kan springa fritt :-D
Och göra vad ?
Mina hundar får inte någon slags aktivering när de "springer fritt. ."

Haha alltid när jag hör/läser detta så tänker jag på en bekants hund som "led" av en form av narkolepsi. Det har hänt att den under jakt när den drev helt enkelt kollapsade i skogen och sov en stund :rofl::rofl: All annan form av aktivering gick bra utan att den somnade mitt under men just jakt eller
"springa fritt på landet" tröttade ut den så kollosalt att den bara somnade. :D

Haha alltid när jag hör/läser detta så tänker jag på en bekants hund som "led" av en form av narkolepsi. Det har hänt att den under jakt när den drev helt enkelt kollapsade i skogen och sov en stund :rofl::rofl: All annan form av aktivering gick bra utan att den somnade mitt under men just jakt eller
"springa fritt på landet" tröttade ut den så kollosalt att den bara somnade. :D
Ha ha ja då sprang den ju ordentligt så att säga.
Jag tänkte folk dom tror att hunden motionerar sig själv på gården.
Mina hundar joggar inte precis runt :)
Brukar ligga eller sitta utanför huset och aktivering måste jag vara med på. Men visst har man en hund som jagar iväg på egen hand så visst får de motion sen kan man ju undra vad det är för idioter som låter hunden göra så.
Men det jag menade var att många hundar aktiverar inte sig själva bara för man har möjlighet att släppa ut dom själva :-D

Ha ha ja då sprang den ju ordentligt så att säga.
Jag tänkte folk dom tror att hunden motionerar sig själv på gården.
Mina hundar joggar inte precis runt :)
Brukar ligga eller sitta utanför huset och aktivering måste jag vara med på. Men visst har man en hund som jagar iväg på egen hand så visst får de motion sen kan man ju undra vad det är för idioter som låter hunden göra så.
Men det jag menade var att många hundar aktiverar inte sig själva bara för man har möjlighet att släppa ut dom själva :-D

Jag förstod det.;) Min är likadan, han leker själv i 10 min sen lägger han sig på ett ställe där han har översikt och bara tittar på allt och alla som rör sig förbi vårt hus.

Alltså alla de här tokkorsningarna ... Finns de avsättning för så många valpar? Vart tar de vägen som inte blir sålda? Det kan ju inte vara kul för en veterinär att avliva friska valpar för att nån idiot inte borde ha parat sin hund.

Alltså alla de här tokkorsningarna ... Finns de avsättning för så många valpar? Vart tar de vägen som inte blir sålda? Det kan ju inte vara kul för en veterinär att avliva friska valpar för att nån idiot inte borde ha parat sin hund.
Nej det gör det inte. De cirkulerar runt ett tag på Blocket och omplaceringsställen tills de hamnar någon stans där de avlivas antingen befogat eller på någon vag grund som är en täckmantel för att ägaren inte vill ha kvar hunden.

Om man ser till andelen blandrasvalpar som finns där ute så ska man inte lura sig och tro att alla dessa kommer leva tills de slutar sina dagar pga ålder.

Men jösses ... :rofl:

Hund önskar bli Pappa

Har en snäll, lugn och trogen hanhund som vi gärna vill bli pappa. Vi hade tyckt det var roligt att få en valp efter honom.

Det är allt! Plus bild av hunden.
Trogen? Mot vem?
Skägget här vill också bli pappa, varje gång tikarna här hemma löper. Han skulle dock aldrig vara trogen mot dom. Inte heller mot mig. Han är egoist och trogen för stunden till den som gynnar honom bäst :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama