Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trogen? Mot vem?
Skägget här vill också bli pappa, varje gång tikarna här hemma löper. Han skulle dock aldrig vara trogen mot dom. Inte heller mot mig. Han är egoist och trogen för stunden till den som gynnar honom bäst :meh:
Rastypiskt :D Alla dvärgschnauzrar jag känner är sådana :grin:

Nej det gör det inte. De cirkulerar runt ett tag på Blocket och omplaceringsställen tills de hamnar någon stans där de avlivas antingen befogat eller på någon vag grund som är en täckmantel för att ägaren inte vill ha kvar hunden.

Om man ser till andelen blandrasvalpar som finns där ute så ska man inte lura sig och tro att alla dessa kommer leva tills de slutar sina dagar pga ålder.
Ja, det var ju vad man kunde föreställa sig. Det är fan så ansvarslöst :(

Trogen? Mot vem?
Skägget här vill också bli pappa, varje gång tikarna här hemma löper. Han skulle dock aldrig vara trogen mot dom. Inte heller mot mig. Han är egoist och trogen för stunden till den som gynnar honom bäst :meh:
Skriv en tråd på S om hur skägget behandlar dig så ska du se att du får många bra råd om hur ni ska få ordning på er relation och hans otrohet. :angel:

Mitt tips är att dumpa! Han kommer aldrig att förändras :down: (;) )

Ja, det var ju vad man kunde föreställa sig. Det är fan så ansvarslöst :(
Absolut ansvarslöst. Det är iaf aldrig uppfödarna till dom som tar nått ansvar för vad som händer med hundarna sen. De bara producerar fler.
Tittar man på omplaceringsorganisationer så tror jag att jag aldrig någonsin sett en renrasig hund. Isf är det en oreggad (mao blandras)
Och merparten av de unghundarna och vuxna hundar på Blocket är också blandraser eller oreggade.
Av den enkla anledningen att nästan alla seriösa uppfödare hjälper till att omplacera sina uppfödningar OM de kommer tillbaka av någon anledning. Vilket märkligt nog är mycket mer sällsynt i den renrasiga aveln :angel:

Skriv en tråd på S om hur skägget behandlar dig så ska du se att du får många bra råd om hur ni ska få ordning på er relation och hans otrohet. :angel:

Mitt tips är att dumpa! Han kommer aldrig att förändras :down: (;) )
Hahaha
Nä han är en riktig mansgris. Lat, vill inte samarbeta, vill bara bli uppassad, skiter oftast i vad jag säger och inte är han ett dugg trogen..... :D

:eek:
Har ni pratat om det? Vet han hur du känner?

Men du har iaf inte problem med hans mamma, att hon lägger sig i och curlar honom? :up:
Ja jag har ofta uttryckt mitt missnöje men han bara tiger och tiger. Totalt ointresserad av att föra en dialog med mig. Ger mig bara en blick under sina buskiga ögonbryn....sen går han.
Han får leva i sin egen bubbla nu. Jag har gjort slut med honom och hoppas på en samarbetsvillig hund till sommaren :meh:

Tittar man på omplaceringsorganisationer så tror jag att jag aldrig någonsin sett en renrasig hund. Isf är det en oreggad (mao blandras)
Bara en parentes, men jag tycker mig se renrasiga hundar som omplaceras ibland (som är skk-regnade), men det är oftast rätt så gamla hundar där ägaren gått bort. Så jag antar att det kanske inte alltid finns uppfödare bakom då heller (det kanske är svårt att förvänta sig att uppfödaren ska vara fortsatt aktiv 10 år senare)

Men jösses ... :rofl:

Hund önskar bli Pappa

Har en snäll, lugn och trogen hanhund som vi gärna vill bli pappa. Vi hade tyckt det var roligt att få en valp efter honom.

Det är allt! Plus bild av hunden.
Bara en parentes, men jag tycker mig se renrasiga hundar som omplaceras ibland (som är skk-regnade), men det är oftast rätt så gamla hundar där ägaren gått bort. Så jag antar att det kanske inte alltid finns uppfödare bakom då heller (det kanske är svårt att förvänta sig att uppfödaren ska vara fortsatt aktiv 10 år senare)
Tyvärr är det många gånger som uppfödaren inte ens kontaktas.

Mina hundar får inte någon slags aktivering när de "springer fritt. ."

En gång var jag på promenad med min dåvarande hund tillsammans med en vän och hennes hund. Hon hade gps-grej på sin hund så att hon kunde se dels var han befann sig men också hur långt han sprungit. När jag och vännen gått ca 2km hade hundarna sprungit ca 1 mil (de sprang i stora cirklar runt oss, konstant). Det var inget ovanligt högt tempo för hundarna utan bara en vanlig lekstund. De var båda väldigt nöjda och glada efter den promenaden :)

(men läser jag "springa fritt" i annons tänker jag alltid att det är någon som fått för sig att om hunden bor på landet så kommer den kunna springa lös i skog trots obefintlig inkallning...)

Fast alltså, även om uppfödaren inte längre föder upp hundar 10 år senare så borde väl personen vara intresserad av hundarnas välmående osv?

En gång var jag på promenad med min dåvarande hund tillsammans med en vän och hennes hund. Hon hade gps-grej på sin hund så att hon kunde se dels var han befann sig men också hur långt han sprungit. När jag och vännen gått ca 2km hade hundarna sprungit ca 1 mil (de sprang i stora cirklar runt oss, konstant). Det var inget ovanligt högt tempo för hundarna utan bara en vanlig lekstund. De var båda väldigt nöjda och glada efter den promenaden :)

(men läser jag "springa fritt" i annons tänker jag alltid att det är någon som fått för sig att om hunden bor på landet så kommer den kunna springa lös i skog trots obefintlig inkallning...)
Ja men precis promenader är ju en annan sak. Så.fort jag är med och rör mig så rör sig mina hundar . Men själva nä:)

Tyvärr är det många gånger som uppfödaren inte ens kontaktas.
Vi upptäckte att en av våra uppfödningar hade bytt ägare. Vi snokade reda på den nya ägaren och det visade sig att han hade hittat hunden på blocket :(
Nu verkar hunden ha fått det bra dock är köparen ingen som har något intresse av träning, kontakt eller några som helst uppföljningar på hunden utan den är sällskapshund på en stor gård bara.
Men vi har iaf talat om att vi finns och att vi har full support om det skulle vara något.

Men man blir väldigt besviken när en valpköpare gör så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama