Äsch jag missade stavningenFast mini yorkshierre terier är ju en heelt annan ras!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch jag missade stavningenFast mini yorkshierre terier är ju en heelt annan ras!
Skäms!Äsch jag missade stavningen
Undrar om det är samma som jag läste på..samma krav där!Sett en länk via fb, länken går till en uppfödare av sk labradoodle. Pris 25000 kr
När kan folk förstå att det är blandraser??
Edit: ok, det står om man trycker vidare sen att jo, det är blandras.
Och så står det att "Däremot får man inte avla på de hundar som inte uttryckligen säljs som avelshundar."
Eh, det är väl upp till ägaren att bestämma. Man kan väl inte sälja med nåt sånt krav.
American bully är en "ras" som några puckon började ta fram ur pitbull för kanske 20 år sedan. Det har korsats in en hel del gott och blandat, finns ingen kontroll över riktigt vad... Bullyn finns i fem varianter.
Aveln är vansinnig, hälsotänket är totalt obefintligt, mentaliteten är minst sagt oförutsägbar och målsättningen (den lilla som finns...) är extrem.
Har en urtrevlig am.bulldog samt en am.bulldog/am.staff i våran uppgång och dom träffar man titt som tätt. Tycker inte någon av ovanstående "typer" passar in på bulldogen. Han är stor, muskulös, och påminner mer om en Cane Corso. Den ägaren är dock duktig och har mycket bra ordning på sina hundar, glada, valpiga hundar är min upplevelse av dem.
Sen finns det olika typer av ambull oxå (american bulldog) de som är atletiska o välproportionerade à la dogo argentino o de som mer liknar testosteronstinna muskelberg à la bullytyp.Ambull är en helt annan ras, american bully är inte någon förkortning utan är precis vad de kallar sin eländes ras. En american bulldog är alltså inte samma som en bully xl.
Valpar födda 9/12 , 1 tik , 1 hane, mamman är rottweiler, pappan är 75% chiuchacha och 25 % tibetansk spaniel, friska föräldrar, detta är en tjuvparning som resultera två underbara valpar. Dom säljes besiktade, chippade och vaccinerade, i nuläget väger hanen ca 4 kg och honan 3 kg , blir inte så stora.
Säljes för den söta summan av 6000kr
Det var en av de mest kreativa stavningarna på chihuahua jag har sett! Såvida det inte är någon ny mexikansk hundras...
Plus att de har glömt att korsa in lite pudel. Och ovtjarka.
Ja fasen dem glömde ju Ovtjarkan visste väl att det var något som saknades Pudeln för att dem ska vara allergivänliga?!?!
Ras är inte viktigt. En hund blir vad man gör den till.......Älskar när folk lägger ut annonser på hundar men inte skriver vad för ras det är. Tittar på en annons nu där det görs reklam för blandras som ser ut som små söta björnar () men inte berättar vad det är för ras! Hur fasen ska jag då veta om jag är intresserad???
Älskar när folk lägger ut annonser på hundar men inte skriver vad för ras det är. Tittar på en annons nu där det görs reklam för blandras som ser ut som små söta björnar () men inte berättar vad det är för ras! Hur fasen ska jag då veta om jag är intresserad???
Har alltid undrat vad är "fin stam"? Uttrycket används även i hundvärlden.Det är ungefär som hästannonserna där det står "Fin stam" men den skrivs inte ut eller där inte rasen anges utan mankhöjd och färg (samt i bästa fall kön)
Påminner om historien där katten är borta så dansar råttorna på bordet, de åt upp en gammal LP o en massa smågodis o tog en sup, eller två..Det var en av de mest kreativa stavningarna på chihuahua jag har sett! Såvida det inte är någon ny mexikansk hundras...
Plus att de har glömt att korsa in lite pudel. Och ovtjarka.
Har alltid undrat vad är "fin stam"? Uttrycket används även i hundvärlden.
Vad är kriterierna för att en stam ska klassas som fin?
Iaf i hundvärden så finns det ju oftast ett minimumkrav som stamfäderna ska uppfylla för att vara rastypiska och få avlas på. Sen är det ju mest upp till föraren att förvalta och utveckla hundens medärvda egenskaper.
Mer känd stam kan jag förstå. Men är den "finare" eller bättre än något annat?
Ras är inte viktigt. En hund blir vad man gör den till.......
Ja!Är det försent att säga till en blandrashund på 2 år hur hunden ska bli?