Såg du inte den annonsen där ägaren ville lämna ut hanen på parning. Nån blandning havanais och papillon eller ngt. Språng avgift 5000 kr. Ingen mer info än så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg du inte den annonsen där ägaren ville lämna ut hanen på parning. Nån blandning havanais och papillon eller ngt. Språng avgift 5000 kr. Ingen mer info än så
Jo tack, jag vet min allra första kull där en av valparna avlivades som 1,5-åring utan min vetskap för den kissade inne ? Mycket ovanligt för den rasen, så frågan är vad som var galet (inget fysiskt fel). men det hade varit billigare att kontakta mig än att avliva. Jag blev så ledsen att inte ens få ett samtal föreVi upptäckte att en av våra uppfödningar hade bytt ägare. Vi snokade reda på den nya ägaren och det visade sig att han hade hittat hunden på blocket
Nu verkar hunden ha fått det bra dock är köparen ingen som har något intresse av träning, kontakt eller några som helst uppföljningar på hunden utan den är sällskapshund på en stor gård bara.
Men vi har iaf talat om att vi finns och att vi har full support om det skulle vara något.
Men man blir väldigt besviken när en valpköpare gör så.
I första kullen var det en som nog satte rekord i dumhet. Människan åkte redan DAGEN EFTER hon hämtat valpen och lämnade in den på ett hundstall. Den var då 9 veckor. Detta fick sambon veta först när kullen skulle kallas till röntgen. Var hunden är vet ingen. Den som "adopterade" tiken hade inte kvar den och hon finns ingen stans i några register. Hon ska i dag vara 4 år...om hon lever. Vilket vi inte tror.Jo tack, jag vet min allra första kull där en av valparna avlivades som 1,5-åring utan min vetskap för den kissade inne ? Mycket ovanligt för den rasen, så frågan är vad som var galet (inget fysiskt fel). men det hade varit billigare att kontakta mig än att avliva. Jag blev så ledsen att inte ens få ett samtal före
I första kullen var det en som nog satte rekord i dumhet. Människan åkte redan DAGEN EFTER hon hämtat valpen och lämnade in den på ett hundstall. Den var då 9 veckor. Detta fick sambon veta först när kullen skulle kallas till röntgen. Var hunden är vet ingen. Den som "adopterade" tiken hade inte kvar den och hon finns ingen stans i några register. Hon ska i dag vara 4 år...om hon lever. Vilket vi inte tror.
Varför reggar inte folk sig på sina hundars Chip?
Nej.Men gud vad sorgligt.. Fick ni reda på varför dem lämnade in hunden??
Vad tristVi upptäckte att en av våra uppfödningar hade bytt ägare. Vi snokade reda på den nya ägaren och det visade sig att han hade hittat hunden på blocket
Nu verkar hunden ha fått det bra dock är köparen ingen som har något intresse av träning, kontakt eller några som helst uppföljningar på hunden utan den är sällskapshund på en stor gård bara.
Men vi har iaf talat om att vi finns och att vi har full support om det skulle vara något.
Men man blir väldigt besviken när en valpköpare gör så.
Jag tror det är väldigt varierande faktiskt, bara för att en har varit uppfödare så är det ju ändå inte säkert att en är en vettig sådan liksom (och saker kan ju hända som gör att en inte lan hjälpa till - typ att uppfödaren inte längre lever osv).Fast alltså, även om uppfödaren inte längre föder upp hundar 10 år senare så borde väl personen vara intresserad av hundarnas välmående osv?
Alltså jag är så trött på sådana snubbar som tror att de äger hela världenJa jag har ofta uttryckt mitt missnöje men han bara tiger och tiger. Totalt ointresserad av att föra en dialog med mig. Ger mig bara en blick under sina buskiga ögonbryn....sen går han.
Han får leva i sin egen bubbla nu. Jag har gjort slut med honom och hoppas på en samarbetsvillig hund till sommaren
Alltså jag är så trött på sådana snubbar som tror att de äger hela världen
Mansplainar han mycket för dig också?
Att ni har en dålig relation där han inte respekterar dig och lyssnar på dig kanske kan bero på att du inte vill tillräckligt mycket och försökt anpassa dig efter hans behov? Ser du till att han får tillräckligt med mat tex? Får sova ostört? Ha egentid för sig själv och sina intressen?
Ställer du kanske för höga krav på att ni ska göra saker ihop? Du kanske kväver honom?!
Ja frågar du honom så kväver jag honom absolut!!!
Håller med. Man vill ju ha en som lyder. Säger man Gå och lägg dig eller Plats i korgen - så ska han bara göra det. Han ska inte ta egna initiativ.Dumpa, det där är inte sunt
Finns andra som är bättre på att vårda sina relationer och har vett att uppskatta sin matmor
Om någon tror att de kan få lite pli på skägget så får han gärna åka på uppfostringskollo ett tag
Äh, du vill bara inte tillräckligt mycket eller har försökt tillräckligt mycket. En hund blir vad en gör den till - det vet ju ALLA! Så om du bara anpassar dig lite mer och vill tillräckligt mycket ska du se att det löser sigOm någon tror att de kan få lite pli på skägget så får han gärna åka på uppfostringskollo ett tag
Jag curlar honom för mycketÄh, du vill bara inte tillräckligt mycket eller har försökt tillräckligt mycket. En hund blir vad en gör den till - det vet ju ALLA! Så om du bara anpassar dig lite mer och vill tillräckligt mycket ska du se att det löser sig
Jag curlar honom för mycket
Nästa vecka i Ricky Lake; kan gamla hundar lära sig att sitta? Vi möter skägget som tröttnat på att hans sambo/betjänt @Voff förväntar sig att han ska lyssna och hjälpa till i hemmet.Ja vad kan jag säga mer än Hi is a dog and am his bitch.....