Till vargen?Rasstandarden har inte ändrats på över 40 år så hur långt tillbaka vill de gå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till vargen?Rasstandarden har inte ändrats på över 40 år så hur långt tillbaka vill de gå?
Hahaha, ja typ.Till vargen?
Alltså, det här med att "Hanhundsägaren har upplysningsplikt". Vad innebär det i realiteten? Om det framkommer att information aktivt undanhållits, vad får det för konsekvenser?
Men frallor är nog lönsammare! Jag såg två sexmånaders valpar på annons igår, för 18 000 kr/styck. De var visserligen "inte reggade i SKK utan i JBV" - men de hade "den ovanliga färgen choklad".Ja tror jag ska satsa på schäferavel istället för frallor,då kan ingen klaga på att dom är osunda ,självklart gamla typen så slipper jag regga mm
Såg precis en rubrik på en annons:
Exceptionellt manliga och kvinnliga labrador retriever valpar
"Exceptionellt manliga och kvinnliga"? Har de extra gonader eller vad då?
Du kan bli anmäld till skk som sen kan utesluta dig om det är tillräckligt allvarligt. Samma som för uppfödare/tikägare. Såg i senaste uppfödar- och kennelkommittens protokoll att det var någon som blev anmäld till disciplinnämnden för att ha använt hund med navelbråck exempelvis.
Så om det framkommer att en hanhundsägare låtit bli att informera om att hunden har kullsyskon med ep, så kan det få konsekvenser?
Kan nog bli lite knepigt eftersom det då också ska bevisas att hanhundsägaren faktiskt visste om det...Så om det framkommer att en hanhundsägare låtit bli att informera om att hunden har kullsyskon med ep, så kan det få konsekvenser?
Jag bodde granne med en gubbe som inte hade försäkrat sitt hus. Det var betalt. Hopps att hans hyresgäster hade egen försäkring.Nej det är det inte! Har du lån på huset så kräver banken att det ska vara försäkrat.
En hyresgäst kan inte försäkra en byggnad, de bör däremot ha en hemförsäkring för sitt lösöre. Brinner huset ner blir de bostadslösa.Jag bodde granne med en gubbe som inte hade försäkrat sitt hus. Det var betalt. Hopps att hans hyresgäster hade egen försäkring.
Ja självklart har de inte husförsäkring. Det trodde jag alla förstod.En hyresgäst kan inte försäkra en byggnad, de bör däremot ha en hemförsäkring för sitt lösöre. Brinner huset ner blir de bostadslösa.
Varför hoppas du att de hade egen försäkring? Ser inget som helst samband mellan att byggnaden är oförsäkrad eftersom hus/byggnadsförsäkring inte gäller lösöre för en hyresgäst.Jag bodde granne med en gubbe som inte hade försäkrat sitt hus. Det var betalt. Hopps att hans hyresgäster hade egen försäkring.
Ja självklart har de inte husförsäkring. Det trodde jag alla förstod.
Men frallor är nog lönsammare! Jag såg två sexmånaders valpar på annons igår, för 18 000 kr/styck. De var visserligen "inte reggade i SKK utan i JBV" - men de hade "den ovanliga färgen choklad".
Hoppsan! Hur motiverade de det priset, hade den guldtänder?Jag hittade en dvärgspets på 12 veckor som såldes för 23000! Den du. Självklart "chippad och registrerad i JBV".
Hoppsan! Hur motiverade de det priset, hade den guldtänder?