Jag har funderat över det när jag kollat på Blocket. Visst finns där en del amstaff-pitbullkorsningar men det som verkar överväga är småhundar. Mängden vitt fluff verkar vara oändlig - havanais-malteser-lhasa apso osv.Pååååååsk! Jamen perfekt! 1,5 vecka ledigt om man har ett bra jobb. Räcker ju ypperligt. Och 8000. Det är ett rejält pris för wachtel-Golden-aussie-vovvar som i och för sig passar till allt.
När folk korsar små sällskapshundar tycker jag att det är illa men hanterbart. En nakenyorkapoo ställer inte till så jäkla mycket (för det mesta) och bjäbbar mest irriterande. När man buskavlar jakt-brukshundar blir det så mycket mer att styra upp, och folk som har viljan att lägga massa tid på sin hund siktar oftast på renras.
Det där bör väl bero på att "det blir liksom inga problem med småhundar, de kan inte ställa till så mycket, man behöver inte kräva något av dem, det är bara att svepa upp dem i famnen om de mopsar sig".
Men småhundar kräver väl fostran och träning precis som alla andra - och blir BRA hundar om de bara får det?