Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, verkligen så!
Ja, just dovhjortar kan jag tänka mig skulle fungera att valla, eftersom de har en stark flockkänsla och dessutom vissa ståndegenskaper. Mufflon borde också gå alldeles utmärkt, det är ju ett vildfår.
Rådjur, vildsvin, älg, räv, hare och kron borde vara betydligt svårare.
3 BCs o en grävling var ingen höjdarupplevelse.
Jag känner till hundar som vallat älg, men de lär vara undantag. Jag tror att knepet ligger i att de positionerar sig långt innan viltet sett dem och börjat fly, och sen håller sig i "balans" mot föraren. På så vis kan de ju lyckas driva både älg, grävling och hare mot sin förare. Men det handlar ju fortfarande om något helt annat än vanligt förföljande.
Det finns tyvärr många fall med hundar som kommit ikapp vilt, skadat det och sedan återvänt till sin ägare. Om hunden försvinner ur synhåll har man ingen koll på vad den egentligen gjort. Under vintern behöver det inte ens röra sig om snabba hundar.
http://www.smp.se/vaxjo/hund-bet-ihjal-radjur/
Eftersom jag inte visste vad det var för ras så fick jag ju googla och vad jag förstår så är det nog ingen vidare sällskapshund.
Dessutom är det nog stor sannolikhet att den hamnar hos någon som inte vet vad det är för hund de köper.
Jag känner till hundar som vallat älg, men de lär vara undantag. Jag tror att knepet ligger i att de positionerar sig långt innan viltet sett dem och börjat fly, och sen håller sig i "balans" mot föraren. På så vis kan de ju lyckas driva både älg, grävling och hare mot sin förare. Men det handlar ju fortfarande om något helt annat än vanligt förföljande.
Vet inte om det per definition är oseriös avel och jag vet att åsikterna om hur mycket man ska betala för en vuxen omplacering varierar men jag känner spontant att jag inte hade betalt flera tusen för en hund som brutit båda frambenen (fixad med plattor), har patella 1 samt en missbildning i ögat. Man får väl bara hoppas att den varit försäkrad genom det hela och försäkringen kan tas över av den nya ägaren.
Fast den på första bilden var ju iaf söt.
(den måste nog vara värst hittills)
Fast den på första bilden var ju iaf söt.
Från blockets djuravelskategori; "Min fina kille *hundnamn* finns tillgänglig för avel, han är 73 cm hög och väger 42 kilo. Han är min klippa, har aldrig varit sjuk, ej dominant mot andra hanar, väldigt känslig och lyhörd. Han är uppvuxen med mina 3 pojkar och kommer och hämtar mig när någon av dem är sjuk, eller om de lämnar gården. Han har blivit pappa till 12 kullar, och efterlämnar oftast väldigt stora kullar på mellan 8-13 valpar.
Han är höftledstestad och hade A på ena höften och B på andra, armbågarna var utan anmärkning. Väldigt stark och fin i kroppen. Älskar att simma.
Vill ha 4000:- för en parning, gratis omparning ingår om tiken mot förmodan inte skulle bli dräktig."
12*8=96 och 12*13=156. Även om varje kull skulle ha 5 valpar i sig skulle det ändå bli för många (12*5=60). En långhårig schäfer var det.
Det är ju 48 000 för 12 kullar, om ägaren tar 4 000 per parning. Kanske borde lägga upp en annons om avel på min hane för att finansiera ny bilytterligare en fordel med blandraser: ingen (stangd) avelsbas man ska ta hansyn till
kommer fortfarande inte pa nagot syfte (mer an pengar) till minst 13 kullar. risken ar ju fortfarande att han. nedarver nan skit ocksa.
nnu en frdel med
Det är ju 48 000 för 12 kullar, om ägaren tar 4 000 per parning. Kanske borde lägga upp en annons om avel på min hane för att finansiera ny bil
Men det förstår du väl att priset måste öka med antalet inblandade raser!Min faster parade idag sin hund med en riktigt fin hane av samma ras. Vi pratar två toppstammade hundar och valpar som kommer säljas genom erkänd kennel.
Språngavgift 1500:-
(Sen 1000:-/levande valp)
Så 4000:- för en blandisparning var bra betalt!!!