Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det en kennel på E så är det en kennel som avlar på massa skit.En schäferkennel som på sin hemsida har med 6 olika kullar som är/blir leveransklara under feb/mars i år. 1 kull leveransklar i april och ytterligare en kull som beräknas födas 8/3. Är det möjligt att ha så många kullar på ett seriöst sätt? De skriver att de driver den på professionell nivå.
En bekant till mig har en tik som är mamma till en av kullarna. Hon gillar alla deras inlägg på Facebook så jag blev nyfiken på vad det var för kennel.
Är det en kennel på E så är det en kennel som avlar på massa skit.
Ja, den börjar på E.
Förstår inte hur de kan få sålt så mycket valpar.
Ja, den börjar på E.
Förstår inte hur de kan få sålt så mycket valpar.
Jag och en vän har varit och kollat på E kennelns valpar en gång. Vi va inte intresserade av dom utan var mest nyfikna eftersom vi bodde så nära. Det var svårt att dölja hur otroligt ledsen man kände sig när man såg 8 veckors valpar som är så rangliga baktill att dom inte ens springer ordentligt. Vi fick varken se föräldrarna eller hur dom vuxna hundarna bodde.
Men ändå,För att de ställer inga krav öht och ligger ca 1500-2000:- under övriga så det lockar mindre nogräknade.
Stämmer säkert. Hen har flera hundar ute till salu i Schäfergrupper på Facebook.Men ändå,
Jag räknade till 18 kullar leveransklara förra året på hemsidan.
Nu söker en människa en vit Schäferhane till sin Vita Schäfertik.
Bara ordet vit Schäfer får det att krypa i mig.
På frågan om hunden är röntgad svarar människan att "Varför röntga en hund som inte har problem"
Hunden har dessutom haft grav "växtvärk" under uppväxten.
Jag är imponerad över att du orkar argumentera!
Toretiskt kan ”out crosses” (hittar inte alls det svenska ordet just nu ) vara friskare pga en bredare immunsystemsrepertoir (immunsystemet kan alltså få bättre effekt mot fler sorters sjukdomsorsakande mikroorganismer) samt att det grovt förenklat blir större sannolikhet för att tillverka normala mängder av en hel hög viktiga proteiner om man minskar inavelsgraden. Men att blandraser alltid är friska/friskare oavsett föräldrar är ju rent skitsnack och antingen vilseledande med flit eller sagt från någon som inte förstår vad dom pratar om.Alla blandningar med stor- och mellanpudlar är "doodles". Blandningar med dvärg- och toypudel är "-poo".
Fråga mig inte varför. jag vet inte heller varför blandningarna är bättre än renrasiga av någon av raserna men inte fått svar.
Gällde inte det bara första generationen? Har nått minne av att jag läst det här för länge sen.Toretiskt kan ”out crosses” (hittar inte alls det svenska ordet just nu ) vara friskare pga en bredare immunsystemsrepertoir (immunsystemet kan alltså få bättre effekt mot fler sorters sjukdomsorsakande mikroorganismer) samt att det grovt förenklat blir större sannolikhet för att tillverka normala mängder av en hel hög viktiga proteiner om man minskar inavelsgraden. Men att blandraser alltid är friska/friskare oavsett föräldrar är ju rent skitsnack och antingen vilseledande med flit eller sagt från någon som inte förstår vad dom pratar om.
Jo det stämmer, sen finns inte den effekten mer har jag läst.Gällde inte det bara första generationen? Har nått minne av att jag läst det här för länge sen.