Verkligen vilseledande!Jag kontaktade Blocket när jag såg en annons där det stod precis så. Fick bara till svar att det var tillåtet eftersom det finns ett ägarregister. I mina ögon är det otroligt vilseledande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen vilseledande!Jag kontaktade Blocket när jag såg en annons där det stod precis så. Fick bara till svar att det var tillåtet eftersom det finns ett ägarregister. I mina ögon är det otroligt vilseledande.
Tycker det är värre att den säljs och endast ska gå 10 min/dag.".... Beautiful Pomeranian miniature puppy 11 months old female all up to date on jags...... Bare in mind these dogs are only to be walked for 10 mins a day due to being a miniature."
Jojo, hej pomme! Typisk spets, det ser väl vem som helst?
Verkligen. Det stod en hel del mer i annonsen som antydde att tjejen som skulle sälja knappt visste skillnaden på svans och nos och blivit rejält grundlurad, samt itutad en jäkla massa dumheter. Just "tio minuter" drog folk stora växlar på och det ändrades inom kort.Tycker det är värre att den säljs och endast ska gå 10 min/dag.
Tom mina katter, båda från stall/ ladugård är registrerade i JBV
Ja... Alltså, jag har FULL förståelse för att folk är emot oseriös hästavel.. Men förstår man vikten vid seriös hästavel borde det väl vara ganska lätt att överföra ett liknande tänk till samtliga djurslag? Dessutom när det vanligtvis bara föds ett enda föl per gång, men lätt blir 7-10 valpar på en gång... Personen jag pratade med började dessutom säga att "det finns redan för mycket hästar! Varför avla oseriöst då?!"
Det har jag också sett... den personen var dessutom tydlig med att katter "inte är så mycket värda, så det spelar ju ingen roll"Jag gillar din optimism! Jag har sett flera t.ex hundkennlar föda upp renrasiga hundar, där de sätter mycket fokus på hur man bör satsa på seriös avel, kända och noga utvalda föräldrar, sjukdomsstatistik i dess släkt, vaccinationer och andra veterinäromkostnader, osv. Och sen så sitter dom och sysslar (öppet!) med huskattsavel (oftast med påstådda raskattsföräldrar, inte någon vaccination, osv.), gärna utannonserat på samma hemsida för sin hundkennel. Inget förvånar mig faktiskt längre.
Det har jag också sett... den personen var dessutom tydlig med att katter "inte är så mycket värda, så det spelar ju ingen roll"
Helt enig.Om de tycker att katter inte "är lika mycket värda" som andra djur kanske de inte bör ha katter, ännu mindre köra med avel. Trist djursyn!
".... Beautiful Pomeranian miniature puppy 11 months old female all up to date on jags...... Bare in mind these dogs are only to be walked for 10 mins a day due to being a miniature."
Jojo, hej pomme! Typisk spets, det ser väl vem som helst?
Hundra år senare. Vill du pma mig med? Hittade inget när jag sökte..Finns en fb grupp om det här. Ska jag PMa namnet på den? Där finns LS beslut etc.
Det är sjukt. Priset är mellan 20-30.000 och det får man veta först när kullen är född. Dessutom säljer man med begränsad avelsrätt och vill att hunden kastreras. Säljs de till avel kostar de istället 50.000.
"Valpar som är inregistrerade i Australian Labradoodle Association Europe (ALAEU) måste kastreras före 18 månaders ålder om inte valpen säljs som avelshund (kostnaden är då 50 000kr)."
ALAEU Preventative Measures for Canine Allergies:
Unfortunately there are many possible causes for allergies, many of them environmental. It is therefore up to the individual breeder whether or not to breed a dog with a certain allergy. The choice between removing or keeping a dog in a breeding program will depend on the particular situation and the severity of the allergy.
Jag hade en lite pompom hane till låns för några år sen (Gissa o han kom samtidigt till Sverige) han gick plätt lätt flera km,flera gånger om dagen och lekte på tomten därimellan.Diskuterades det inte i någon tidigare tråd om oseriös avel om en uppfödare av pekingese som skrev på sin hemsida att typ pekingese inte är någon hund som ska motioneras mycket? Eller dylikt? Någon som kommer ihåg exakt?
I alla fall, den hund som måste gå max 10 minuter är antingen en sjuk hund eller daltad av ägaren som tror att hunden klarar mindre än den faktiskt klarar. Det är min åsikt. Mina små, som visserligen inte är pomeranian men tillhör tysk spets, i storleksvarianten mittelspitz, går gladeligen promenader på upp till tre mil åt gången (längre än så har jag inte testat) och har sedan fortfarande energi kvar till bus och så, men mina är också i god form och mittelspitz är friskare än pommar.
Men det där var ingen pomeranian. Det ser ut som någon chihuahuablandning, möjligtvis med pomeranian i.
500:- för att stå i kö?!!
Stärker min åsikt att detta görs enbart för pengar när det tom kostar att KÖA på en valp!