Så de förvildade eller hemlösa hundarna utvecklar ofta stereotypa beteenden för att de inte har människor som ser till att hålla dem i arbete? De lyckas inte få utlopp för sina behov på egen hand?
Jag tror att de hundar som inte sköter sig generellt avlivas. Sen tror jag inte att det är så mycket arbetsavlade hundar med höga drifter ute på gatorna, eller vad tror du? Därav att vi är flera som försöker förklara att hundar är otroligt olika beroende på avel.
Men ja, jag har sett ngn BC korsning som försökte valla bilar.. Helt livsfarligt.
Sen sa jag ju innan att absolut skulle hundar kunna utöva sina behov på egen hand några timmar om dagen. men så håller vi ju inte hund eller hur? Det skulle bli ganska farligt och jobbigt med hundar med hög jaktlust som jagar altifrån bilar till vilt, tamdjur, barn och folk, som vaktar, som bråkar, som förstör osv osv.
Handlar ju inte om att hundar inte skulle kunna få sina behov tillgodosedda om vi släppte ut dom fritt utan hur farligt det skulle bli.
Om de skulle ha ett hägn däremot med ett par hundpolare? Nä, många hundar skulle ej vara nöjda med det. Av många anledningar.