Oseriös avel 2023

Detta är en varghybrid som är rätt så känd som ska tillhöra den ovanliga ”rasen” blue wolfdog. Jag minns inte allt jag har läst, men efter en snabb googling så verkar det vara en uppfödare i Kanada som har ”skapat” den genom att blanda varg, alaskan malamute, husky och schäfer. Jag undrar var den blåa färgen kommer ifrån med den blandningen. Schäfer vet jag finns/fanns enstaka i blått, men de andra har vad jag vet inte blått i sig. Fast med tanke på hur nära USA Kanada ligger så är det säkert någon som har avlat in blått och fått dem reggade som renraser efter tre generationer.
Denna är ca 25% varg och har de gula ögonen (som blir lite utspädda pga det blåa och den här även blåa fläckar i ögonen).
Och är det bara jag som tycker att hon ser helmuppig ut med de pyttesmå ögonen och fläckarna med blått och gult som gör att hon ser helt skelögd ut 😅
Visa bifogad fil 165004
Hunden är inte blå, den är grå. Alaskan och siberian är ju gråa. Lätt att kalla något för något som det inte är kanske, säljer väl bättre. Det ser ut som en korsning mellan husky och alaskan faktiskt, ser inte direkt varg eller schäfer (andra bilden går att ana schäferdrag i pannan, resterande bilder är typisk husky). Ögonen är typisk husky.

Hunden är inte blå, den är grå. Alaskan och siberian är ju gråa. Lätt att kalla något för något som det inte är kanske, säljer väl bättre. Det ser ut som en korsning mellan husky och alaskan faktiskt, ser inte direkt varg eller schäfer (andra bilden går att ana schäferdrag i pannan, resterande bilder är typisk husky). Ögonen är typisk husky.
Jag tycker den ser ut som en blå hund, dvs hund med dilutionsgen.

Jag tycker den ser ut som en blå hund, dvs hund med dilutionsgen.
Det är möjligt att den har blå gener men det känns ju konstigt att kalla raser utan de generna för blå, speciellt när hunden ser grå ut. Å andra sidan vet jag att i USA avlas det på märkliga färger på husky också som ju egentligen inte riktigt tillhör.

Det är möjligt att den har blå gener men det känns ju konstigt att kalla raser utan de generna för blå, speciellt när hunden ser grå ut. Å andra sidan vet jag att i USA avlas det på märkliga färger på husky också som ju egentligen inte riktigt tillhör.
Fast det finns ju ingenting som säger att de givna raserna stämmer, särskilt inte i USA.
Edit: även här i UK finns det både godkända blå schäfrar och labbar om jag inte missminner mig.

Hon är med 100% säkerhet blå, dvs dd på D-locus. Husky och alaskan malamute bär inte (vad jag vet) på blått och är därmed DD.

Jag tycker tvärtom angående utseendet, jag ser mycket varg, men ingenting av husky eller malamute. Det är dock en en fråga om tycke, till skillnad från det blåa som är fakta

Fast det finns ju ingenting som säger att de givna raserna stämmer, särskilt inte i USA.
Edit: även här i UK finns det både godkända blå schäfrar och labbar om jag inte missminner mig.
En bekant till mig hade en reggad blå schäfer för många år sedan. Hon såg ut som en vanlig schäfer men med blå sadel och blå näsa istället för svart

Det här låter väl som att de kommer att bli kanontrevliga hundar för folk att ha i hemmet?

Description​

3 boys left due to time wasters, these boys are 7months old, they are going to be big and strong when fully grown, fully vaccinated, vet checked, worm & flea treated, chipped, being brought up with mum, dad, siblings, children, cat, rabbit, mum is a Lurcher Bull mastiff and dad is a German Shepard cross Siberian Husky, would make a perfect addition to your family, as they are still part of a pack you do need to have time and a lot of effort they won’t be perfect over night, any questions please ask

Det här låter väl som att de kommer att bli kanontrevliga hundar för folk att ha i hemmet?

Description​

3 boys left due to time wasters, these boys are 7months old, they are going to be big and strong when fully grown, fully vaccinated, vet checked, worm & flea treated, chipped, being brought up with mum, dad, siblings, children, cat, rabbit, mum is a Lurcher Bull mastiff and dad is a German Shepard cross Siberian Husky, would make a perfect addition to your family, as they are still part of a pack you do need to have time and a lot of effort they won’t be perfect over night, any questions please ask

Åh fy f-n... :crazy:

Description​

Won't be perfect over night.

Det är åtminstone inte någon lögn...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 736
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Läste i oseriös avel tråden och blev nyfiken på detta. Jag har noll koll på hur detta görs inom renraser så jag tänkte att jag kunde... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Lena_B
·
R
Övr. Hund Idag när jag jobbade så skulle jag gå in på en innergård. Det är ett dagis där och när jag kom in i "passagen" in till innergården blev...
Svar
10
· Visningar
1 734
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saab ?
  • Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • Sommartid

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • chimera/chimär
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka