Jag önskar verkligen att de kunde göra något liknande, fast seriöst inom rasklubben!Tror att den föreningen bara finns/fanns i Tyskland. Aldrig sett något om retromops här i Sverige.
Edit: Ibland är det bra att googla innan man svarar https://retropugclub.com/svenska-retromopsklubben/
*kl
Gick ned till ett rum idag för att städa en "stayover" (ordna rummet för en övernattande gäst) och det stod inte på listan att det var hund i rum - men jag såg skålarna, tänkte att hunden var ute med husse och matte... sedan fick jag syn på koppel och sele på sängen. OKej. Såg ut att kunna passa på en medelstor-ish hund. Okej igen. Jag provade locka lite och ut från sovrummet valsade en fyrkantig, överlycklig mops med tungan på sned.
Generellt städar vi inte rum med lämnad hund, men just mopsar är ju så bedrövligt harmlösa. jag såg bara till att dörren var stängd. Den var rätt munnig (har de ens tänder?) och jag vet att de kan vara ganska odrägliga men jag har liksom aldrig träffat en rent otrevlig mops. Det vore synd om de försvann.