Antar att det var mitt inlägg
Det är säkert flera raser inblandade, men shar pei känns väldigt troligt för många har ju rynkor över hela kroppen och inte bara nosrynkor. Undrar vad de har använt för att få in långhår och merle. De nakna har jag läst både kines och mexikansk. De nakna jag har sett verkar iallafall ha bättre nosar och näsborrar så man får väl vara glad för det lilla.
Jag tror att det finns alla varianter av både uppfödare, säljare och köpare. Ju dyrare de är desto fler hakar på. Jag hittade en grupp på Facebook och där skulle det vara så unikt som möjligt. Extremt (undrar hur många gånger jag har skrivit extremt i mina senaste inlägg
) mycket färgavel och en massa gentester för att veta vad för färger de är och bär på. Väldigt många har också samma extremt irriterande sätt att skriva som bullyuppfödarna. Jag kan tänka mig att de som inte är tillräckligt unika är de som hamnar på säljsidor som den du hittade.
Ja, den såg stor ut ja. Tyvärr blir det väl så att ju fler man ser desto mer normaliserat blir det och med tanke på hur extremt missbildade en del bullys jag har sett där ägarna är helt upp i himmeln stolta över att de har världens bästa och snyggaste hund så finns det nog många som vill ha även big ropehundarna. Jag får upp en del extrema schäfrar på instagram också och det är alltid folk som skriker i kommentarerna om hur snygga hundarna är och vill veta vad de kostar. De som får mest uppmärksamhet är de som går med hela hasen i backen.
Några exempel
Visa bifogad fil 122746