Precis rätt uppfattat. Inte bara för att det skulle gagna mig utanför att jag ogillar ohållbara system som krackelerar. Dessutom genom att försöka ogiltigförklara blandrasavel så försvåras förbättrad kontrollfunktion och välfärd om alla hundar.Det är väl just den regeln, att SKK-anslutna uppfödare blir uteslutna om de ägnar sig åt blandrasavel, som @Sesca skulle vilja förändra/ta bort? Alltså att INTE behålla status quo?
Jag måste säga att jag hade välkomnat ett läge där SKK inte försöker vidmakthålla ett monopol på all hundavel i landet, även om jag har svårt att se poängen med en hel del av den blandrasavel som förekommer.
Bara ett sådant exempel att många tror att SKK godkänner kennel, (de beviljar kennelnamn via SKK) gör att förståelsen för LS arbete minskar. Jag har en godkänd kennel utan inblandning av SKK, min mamma har godkänt kennelnamn, men ingen kennel. Hon skulle för övrigt väldig gärna sälja renras åt mig, bara göra det "roliga" och prata med folk utan att behöva ha vaknätter, men jag jobbar inte så.