OS-tråden

Tablån verkar ju helt fel, det skulle vara badminton före hoppningen men den gick ju på 10an. Står inget i tablån att det skulle vara golf på trean. Suck!

Sara Lahti anklagar visst vinnaren av damernas 10000m för doping. Eller ja inte rent ut, men ändå så pass att Etiopien funderar på att polisanmäla.
Känns lite korkat med tanke på att hon själv slog det svenska rekordet med en heldel och att alla som kom i mål före henne slog både PB och/eller NR.
Och att polisanmäla för den lilla kommentaren är, enligt min åsikt, väldigt överkänsligt.
Jag tror att alla, nu och i framtiden, som slår världsrekord - framförallt de "gamla och svårslagna" rekorden - kommer få stå ut med att bli misstänkta för att vara dopade. Det har varit alldeles för mycket av den varan för att de ska kunna slippa misstankar. Tyvärr.

Sara Lahtis eget svenska rekord ligger i linje med hennes prestationer hittills, så det är egentligen inget konstigt med det.
Däremot är det ju tveksamt om rekorden i det loppet alls ska godkännas (både världsrekord och en hel hög med nationsrekord och personbästan) eftersom större delen av loppet löptes utan att det fanns varken sarg eller koner genom ena kurvan, pga att höjdhoppet pågick samtidigt.

Men det är väl hela tiden sagt att tablån i kanalerna kan ändras beroende på medaljchanser osv. Inte då konstigt att de visar golfen klart då, denna hoppningen är ju bara ett kval som jag förstått det. Men håller med om golfens kommentator, haft det igång i bakgrunden innan...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 910
Senast: AraSlei
·
Äldre Då det bara är ett par veckor kvar är det förstås dags för OS-tråden! :bump::banana: Jag ser mest fram emot konståkningen! Sen förstås...
56 57 58
Svar
1 151
· Visningar
35 478
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar