OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att Bo sitter kvar visar ju i alla fall tydligt hur låg benägenheten hos förbundet är att förändras och utvecklas. Vet att han suttit länge och googlade och får fram att det är 16 år. Det måste väl seriöst finnas någon ny kraft som kan ta över och driva dressyren framåt i en riktning som innebär någon typ av hästvälfärd istället för som nu belöna den som misshandlar sin häst mest.
 
Satte precis igång dressyren från Falsterbo och sändningen inleddes med en intervju av Bo Jenå. Det första som slog mig när jag hörde honom är att han har blivit gammal. Hela människan utstrålade åldrande på ett sätt som inte märkts av tidigare.
 
Tidsschemat för dressyren. Om jag förstått det rätt är det Discovery/Eurosport som har alla sändningsrättigheter. De brukar ha ett "OS-paket" att köpa.

Tisdag 30/7 10-16:30 Grand Prix
Onsdag 31/7 10-15:30 Grand Prix

Lördag 3/8 10-15:30 GPS, lagtävling avgörs
Söndag 4/8 10-14 Kür, individuell final, 18 ekipage
 
Predicted scores för GPn och vilka som isf skulle kvala till küren. Patrik och Therese är med. Blir intressant hur väl det kommer stämma!

Screenshot_20240720_233801_Facebook.jpg
 
Tidsschemat för dressyren. Om jag förstått det rätt är det Discovery/Eurosport som har alla sändningsrättigheter. De brukar ha ett "OS-paket" att köpa.

Tisdag 30/7 10-16:30 Grand Prix
Onsdag 31/7 10-15:30 Grand Prix

Lördag 3/8 10-15:30 GPS, lagtävling avgörs
Söndag 4/8 10-14 Kür, individuell final, 18 ekipage
(HBO)Max streamar alla sporter så har man abonnemang där kan man se allt från OS oavsett vilket paket man har.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 856
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 860
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp