OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dinja van Liere är på hugget! Tycker Hermes såg fantastisk ut i början av programmet! Sen efter en spänning i ökade galoppen så blev det lite väl hett. Jag tyckte ändå det var bättre än Nanna.
 
Tycker det känns lite sorgligt att man ska bli glad över att de iaf har padden på undersidan. Jag hade hellre fått bli glad över att padden inte behövs. Finns ju absolut noll skäl att ha padd om man drar nosgrimman löst nog.
Ja. Det är sorgligt. Ingen padd behlvs ju när den sitter som den ska.
Och redan när jag "jobbade" åt (dvs oavlönat jobb som hette praktik på papperet) dressyryttare under slutet av 90-talet, så paddades det under hakan. Enda anledningen: att kunna dra åt utav bara helvete. Vidrigt.
 
"We need relaxation, which we certainly does not have." Dock följt av ett "jag är inte här för att döma", men jag gillar ärligheten!
 
Ungefär vad den svenske kommentatorn också säger. Fin häst, har sett den innan men alldeles för spänd och förtjänar låga betyg.
Jag hörde något om "cirkuskonster" i början också. När den var så spänd att den bara sprätte runt utan riktig samling, bara spänning. Skönt när någon vågar säga så!

(Till någon annan kommenterade han den ökade traven och sa något om att den ska komma bakifrån med påskjut och bärighet och att det inte gäller att sprattla mest med frambenen. 😁)
 
Jag hörde något om "cirkuskonster" i början också. När den var så spänd att den bara sprätte runt utan riktig samling, bara spänning. Skönt när någon vågar säga så!

(Till någon annan kommenterade han den ökade traven och sa något om att den ska komma bakifrån med påskjut och bärighet och att det inte gäller att sprattla mest med frambenen. 😁)

Mycket bra kommentator än så länge! Ska bli roligt att höra när de stora kanonerna kommer.
 
"some needs it because they're a little bit lazy" - den kvinnliga kommentatorn vill verkligen försvara sporrar. "they're not better because they don't use spurs". Hon ville ju knappt svara på frågan kring VARFÖR de måste använda sporrar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 840
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 843
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp