OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Noterar att Carl Hester inte rider I Charles Owen-hjälm. De avslutade samarbetet med Charlotte Dujardin efter videon.

Kort hals på Fame men annars en väldigt fin ritt!
 
Noterar att Carl Hester inte rider I Charles Owen-hjälm. De avslutade samarbetet med Charlotte Dujardin efter videon.

Kort hals på Fame men annars en väldigt fin ritt!
Jag noterade också hjälmen... Och håller med om halsen, den har tendens till underhals också, men hela hösten är ju kort iofs.
 
Jag tycker att den väldigt korta halsen förtar ett eventuellt positivt intryck för mig.

Helt rättvist att han inte är i topp två!
Ja och den korta halsen ger utslag också. Men det är tydligt i synnerhet nu i alla slomo-sekvenser att Carl rider med en otroligt fin kontakt. En måste ta lite hänsyn till hästens egen exteriör, den är otroligt kort hela hästen. Jag gillar den stilla ridningen och den genomgående fina takten och rytmen.
 
Nix, kom inga tider ändå, men tack iaf! :love:
1722336347107.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 840
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 843
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp