OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför tror ni ”köpt framgång” fungerar dåligt inom dressyren?

Dvs t ex Saudiarabien som köper fantastiska hopphästar och låter en shejk rida den och de lyckas till och med få medaljer på OS.
(distansritt är en annan sak, men hoppning är ju tekniskt svårt att rida med liksom dressyren)

Är det kanske så att dressyren är ointressanta för dem? Dvs de försöker inte ens? Eller gör bedömningssporter det svårt att få poäng för fantastisk häst med normal ryttare?
Finns nog inget facit men vad tänker ni?
För att det inte finns prispengar. Dressyr är nästan bara pengar ut om man tränar och tävlar. Det behövs också ett rykte för att vinna eftersom det mångt och mkt är klubben för inbördes beundran 😇
 
Jag kom på att det nog var en del hästar som såldes till asiatiska ryttare inför OS i Tokyo med. Och jag kan tänka mig att bedömningssporten dressyr kanske inte har lika högt anseende som hoppning internationellt (prispengar vet jag inte om dessa personer ens behöver ;) men det är kanske en fördom?)
 
blondedressage postade en InstaStory om vad hon var nyfiken att se på första dagens GP dressyr. Tycker hennes synvinkel på dressyren är intressant, hon verkar inte vilja förbjuda dressyren i sig men förändra bedömningen (och utrustningsregler och bedömning av stress beteenden = hästvälfärdsfrågorna).
Jag ska försöka ha hennes punkter i huvudet och se vad jag tycker, så får jag väl läsa hennes bedömning av det senare 😁

IMG_1666.png
 
Varför tror ni ”köpt framgång” fungerar dåligt inom dressyren?

Dvs t ex Saudiarabien som köper fantastiska hopphästar och låter en shejk rida den och de lyckas till och med få medaljer på OS.
(distansritt är en annan sak, men hoppning är ju tekniskt svårt att rida med liksom dressyren)

Är det kanske så att dressyren är ointressanta för dem? Dvs de försöker inte ens? Eller gör bedömningssporter det svårt att få poäng för fantastisk häst med normal ryttare?
Finns nog inget facit men vad tänker ni?
Kan inte det blir en egen tråd?
 
Nu kommer jag bara in på svenska streamen, när jag faktiskt hellre lyssnat på britterna. Kan inte ändra i appen heller, får bara upp svenska som alternativ. Ja ja, får hoppas att Henrik och Mats gör ett bra jobb!

Topp fem är tydligen realistiskt men "inget säger att det inte kan bli bättre än så". Okidoki.🙄
 
Nu kommer jag bara in på svenska streamen, när jag faktiskt hellre lyssnat på britterna. Kan inte ändra i appen heller, får bara upp svenska som alternativ. Ja ja, får hoppas att Henrik och Mats gör ett bra jobb!

Topp fem är tydligen realistiskt men "inget säger att det inte kan bli bättre än så". Okidoki.🙄
För mig gick det inte att byta direkt (dock på laptop), utan fick vänta någon minut och då kunde jag byta språk vid undertexterna.
 
Brukar det på andra tävlingar som visas på TV (eller andra OS kanske främst) vara så mycket krångel med att få upp poäng, tider etc. som det än så länge varit? Det är ju inga poäng som kommit upp än på TV:n för första ritten här, och det krånglade ju till och från även i fälttävlans dressyr och hoppning nu de senaste dagarna
 
Brukar det på andra tävlingar som visas på TV (eller andra OS kanske främst) vara så mycket krångel med att få upp poäng, tider etc. som det än så länge varit? Det är ju inga poäng som kommit upp än på TV:n för första ritten här, och det krånglade ju till och från även i fälttävlans dressyr och hoppning nu de senaste dagarna

Jag tycker att verkar rätt godtyckligt om man får se poängen under ett mästerskap eller inte. Så trist när man inte får se det efterhand!
 
Sorry om det står i tidigare inlägg, men 22 sidor är lite mkt att ögna igenom :D Var kan man se starttider för ekipagen? Ser inte det på OS-appen:cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 795
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 775
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp